گوگل در رویداد معرفی پیکسل 6، تراشه‌ی اختصاصی خود به نام تنسور را رونمایی کرد. یکی از قابلیت‌های جذابی که به‌لطف هوش مصنوعی‌ این تراشه در این گوشی‌ها فراهم شده است، پاک‌کن جادویی (Magic Eraser) نام دارد و برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا اشیای اضافه روی عکس‌ها را حذف کنند و سوژه‌ی اصلی را بهتر نشان‌ دهند.

به‌طور‌کلی، پاک‌کن جادویی پیکسل 6 عملکرد نسبتا رضایت‌بخشی دارد و به‌صورت خودکار برخی از خطاهای سهوی موجود در تصاویر را به‌درستی شناسایی و تا حدی آن‌ها را رفع می‌کند. این قابلیت در‌کنار تشخیص هوشمندانه، به کاربر اجازه می‌دهد با ضربه‌زدن روی اشیای ناخواسته در عکس‌ها، آن‌ها را از روی تصاویر پاک کنند. البته گاهی اوقات نیز پاک‌کن جادویی پیکسل 6 ممکن است افکت‌های ناخواسته‌ یا خنده‌داری ایجاد کند.


به‌لطف یادگیری ماشینی این قابلیت و نتایج جالب و مطلوب، کاربران از آن به‌عنوان ابزاری برای وقت‌گذرانی و سرگرمی استفاده می‌کنند. برای مثال، می‌توانید ناچ مک‌بوک پرو خود یا ابروهای افراد یا بشقابی که غذا در آن قرار دارد، از تصاویر حذف کنید.

در این مطلب، تصاویر خنده‌داری را مشاهده می‌کنیم که با استفاده از تمام قابلیت‌های پاک‌کن جادویی پیکسل 6 ایجاد شده‌اند.

عکس اصلی درمقابل فواره‌‌ی معروف ژنو در سوئیس گرفته شده و با‌‌توجه‌‌به فضای تاریک و نورپردازی، خودش به‌‌تنهایی کمی ترسناک است؛ اما بعد از حذف صورت فرد از عکس، می‌توان گفت تصویر به‌‌دست‌‌آمده علاوه‌بر ترسناک‌بودن، تا حدی دلهر‌ه‌آور نیز به‌نظر می‌رسد.

عکس اصلی از آسمان‌خراش توره گلوریس معروف بارسلونا در کاتالونیای اسپانیا گرفته شده است. بعد از حذف قسمتی از این آسمان‌خراش، می‌توان قسمت بالایی آن را سفینه‌ای با موجودات فضایی در نظر گرفت که در حال برگشت به فضا یا فرود‌آمدن بر زمین است. تصویر به‌دست‌آمده شاید پوستر رنگارنگی از فیلم ورود (Arrival) را نیز تداعی کند.

برای خلق شاهکار بالا، هم‌زمان از دو قابلیت دوربین پیکسل 6 استفاده شده است. ابتدا برای القای سرعت بیشتر دوچرخه‌سوار از فناوری‌ Motion Blur برای محو بیشتر پس‌زمینه استفاده شده و فوکوس تصویر نیز روی خودِ دوچرخه‌سوار باقی می‌ماند. سپس با برداشتن چرخ جلو دوچرخه‌، حالتی سراسیمه به فرد داده می‌شود.

اگر هری پاتر می‌تواند نوشیدنی را بدون کمک‌گرفتن از کسی یا استفاده از وسیله‌ای جابه‌جا کند، شما هم می‌توانید؛ تنها کافی است از قابلیت پاک‌‌‌کن جادویی گوگل استفاده کنید.

به‌نظر می‌رسد در‌ابتدا هدف از گرفتن عکس اصلی، ثبت پرشی بلند بوده است. با‌این‌حال، وقتی سوژه موفق نشده است آن‌قدر بلند بپرد که فاصله او از زمین مشخص باشد، عکاس دست به کار شده و با استفاده از پاک‌کن جادویی قسمتی از زمین را پاک کرده است. حالا این‌طور به‌نظر می‌رسد که شخص بین زمین و آسمان معلق مانده است.

شاید حذف قسمتی از چهره‌ی افراد یا حیوانات خانگی مانند چشم یا ابرو، کمی ناخوشایند به‌نظر برسد؛ اما حذف قسمت‌هایی از اشیای بی‌جان می‌تواند گاه تصاویر جالبی ایجاد کند. برای مثال، بوگاتی‌ آبی‌رنگ بالا بدون چراغ‌های جلو ممکن است کمی افسرده به‌نظر برسد؛ پس شاید طراحی بسیار مینیمال برای جذب مشتری مناسب نباشد.

بعد از معرفی پیکسل 6، انتقادات زیادی درباره‌ی برآمدگی دوربین این محصول مطرح شده است. حالا در این عکس به‌نظر می‌رسد که فردی به این انتقادات پاسخ داده و برآمدگی پشت این گوشی را حذف کرده است.

تماشای خطوط صاف همیشه حسی خوب در انسان ایجاد می‌کند؛ اما گاهی قرار‌‌گرفتن شی‌ء در‌مقابل آن‌ها می‌تواند امتداد این خطوط را از بین ببرد. در این عکس دست‌کاری‌شده، بیشتر قسمت بستنی موجود در عکس حفظ و فقط قسمت مزاحم آن در امتداد میز پس‌زمینه حذف شده است.

«صندلی شکسته» تندیسی به‌یاد‌ماندنی در ژنو است؛ صندلی غول‌پیکری که یکی از پایه‌هایش در‌اثر منفجر‌شدن مین شکسته شده است. پاک‌کن جادویی پیکسل 6 برای اینکه مردم درک بهتری از آثار مخرب مین داشته باشند، تصمیم گرفت یکی دیگر از پایه‌های این صندلی را بشکند.

همه‌ی ما با نحوه‌ی جابه‌جایی تله‌کابین آشنا هستیم؛ اما تله‌کابینی بدون کابل، تنها کابینی معلق بین زمین و آسمان است که بر نیروی جاذبه غلبه کرده است.

فلامینگوها یکی از حیوانات قوی جهان شناخته می‌شوند؛ اما این امر دلیل نمی‌شود که این ‌‌‌گونه از حیوانات بتوانند بدون پا در جای خود بایستند. البته با‌‌توجه‌‌به تصویر، متوجه می‌شویم که پاک‌کن جادویی پیکسل 6 فراموش کرده است سایه‌‌ی پاهای فلامینگو‌ها را حذف کند.

تصویر دست‌کاری‌شده‌ی بالا خانه‌‌ی زیبایی در شرق استراسبورگ فرانسه را نشان می‌دهد که پوشش سبز اطراف آن تمام در و پنجره‌های خانه را دربر گرفته است.

تنیسوری را تصور کنید که حین انجام بازی راکت تنیس در دست نداشته باشد. اگر با پاک‌کن جادویی پیکسل 6 راکت تنیس را از بازیکن بالا بگیریم، این‌طور به‌نظر می‌رسد که تنیسور در مسابقه‌ی رقص شرکت کرده است و حرکاتی موزون انجام می‌دهد.

پاک‌کن جادویی پیکسل 6 می‌تواند ابزاری برای سرگرمی و شیطنت باشد. با اینکه حذف اشیای ناخواسته در تصاویر فناوری جدیدی نیست و در گذشته هم اپلیکیشن‌های بسیاری برای این کار وجود داشته‌اند، حالا گوگل با معرفی پاک‌کن جادویی دسترسی راحت‌تری برای استفاده از این فناوری فراهم کرده است.

نکته‌ی مهم این است که به‌زودی همه می‌توانند با استفاده از برنامه Google Photos از این قابلیت استفاده کنند و پاک‌کن جادویی فقط به گوشی‌های پیکسل محدود نخواهد بود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *