وزیر ارتباطات اعلام کرد در جهت ایمن‌سازی فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان، اپراتور کودک و نوجوان تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.


«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فضای مجازی چالش‌ها و فرصت‌هایی دارد تاکید کرد بایستی برای آن تدابیری اندیشیده شود.

به گفته وی کشورهایی که خود صاحب و مالک بسیاری از پلتفرم‌های موجود هستند، نگران کودکان، نوجوانان، جامعه و خانواده‌ها هستند از همین روی تدابیری برای فضای مجازی در نظر گرفته‌اند.

زارع‌پور با بیان اینکه در سال‌های اخیر در این حوزه خیلی خوب عمل نشده است از همه دستگاه‌ها خواست تا پای کار بیایند تا فضایی سالم، ایمن و مفید برای کودکان و نوجوانان فراهم شود. قشری که به اعتقاد وی بیش از سایر افراد در معرض آسیب‌های فضای مجازی هستند:

«یک بخش اقدامات ایجابی است که بایستی صورت گیرد و ماموریت‌هایی برای ما مشخص شده است. به طور مثال براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، تا پایان سال اپراتور کودک و نوجوان را راه‌اندازی خواهیم کرد.»

به گفته وزیر ارتباطات استفاده از این اپراتور برای خانواده‌ها یک موضوع اختیاری بوده تا والدینی که نگران اثرات فضای مجازی روی فرزندان خود هستند بتوانند فضایی عاری از هرگونه محتوای نامناسب را در اختیارشان قرار دهند: «این موضوع تنها شامل اپراتور نبوده و بحث سیم‌کارت، مسائل محتوایی و سخت‌افزارهای اختصاصی را نیز شامل می‌شود تا در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد.»

او بار دیگر بر لزوم ساماندهی فضای مجازی تاکید کرد تا حاکمیت بتواند حقوق شهروندان خود را احقاق و در فضای مجازی از مردم دفاع کند.

لازم به ذکر است ابتدای آذرماه رئیس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد کلیات «سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» مورد تایید تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه برای اجرایی سازی قرار گرفت:

«این گونه بخش بزرگی از فضای مجازی که به صورت بسیار حساس نسل آینده ما را می‌سازد بیش از پیش امن و قابل استفاده می‌شود. همچنین می‌توانیم در برابر آسیب‌های فضای مجازی از کودکان و نوجوانان حفاظت کنیم.»

1 دیدگاه

  • The most common reasons for infidelity between couples are infidelity and lack of trust. In an age without cell phones or the internet, issues of distrust and disloyalty were less of an issue than they are today.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *