امروزه گروه سامسونگ شامل مجموعه‌اي از ?? شرکت است که بزرگترين مجموعه تجاري-صنعتي در کره جنوبي محسوب مي‌شود. شناخته‌شده‌ترين شرکت‌هاي زيرمجموعه آن عبارتند از:

سامسونگ الکترونيک (بزرگترين شرکت فناوري اطلاعات جهان).بزرگترين شرکت اين گروه

صنايع سنگين سامسونگ (دومين شرکت بزرگ صنايع کشتي‌سازي کره جنوبي)،
شرکت مهندسي سامسونگ و سامسونگ سي اند تي (به ترتيب سيزدهم و سي‌وششمين شرکت‌هاي بزرگ ساختماني جهان)،
سامسونگ کارت، سامسونگ فاير، سامسونگ لايف (چهاردهمين شرکت بزرگ بيمه عمر جهان)
اورلند، کره جنوبي (قديمي‌ترين شهر بازي در کره جنوبي)،سامسونگ تکوين و چيل ورلدوايد (پانزدهمين شرکت تبليغاتي جهان).
گروه سامسونگ امروزه داراي شمار بسياري شرکت تابعه، زيرمجموعه و فرعي در سرتاسر جهان است. مهم‌ترين شرکت‌هاي تابعه اين گروه عبارتند از: سامسونگ الکترو-مکانيکس، سامسونگ تکوين، سامسونگ سي اند تي، سامسونگ فاير، سامسونگ کارت، سامسونگ لايف، چيل ورلدوايد، سامسونگ الکترونيک، صنايع سنگين سامسونگ و مهندسي سامسونگ.

سامسونگ الکترو-مکانيکس


سامسونگ الکترو-مکانيکس، شرکت قطعات الکترونيکي است که در زمينه توليد قطعات الکترونيکي، نيم‌رساناها، برد مدار چاپي، منابع تغذيه و تجهيزات مخابراتي فعاليت مي‌کند.

شرکت سامسونگ الکترو-مکانيکس در سال _از مشارکت شرکت‌هاي سامسونگ و سانيو، تحت نام سامسونگ-سانيو راه‌اندازي شد و اکنون داراي ? کارخانه توليدي در کشورهاي چين (? کارخانه)، فيليپين، کره جنوبي (? کارخانه)، تايلند و مجارستان است.

سامسونگ سي اند تي


سامسونگ سي اند تي، شرکت ساخت‌وساز متعلق به گروه سامسونگ است که در سال _راه‌اندازي شد و تاکنون در ساخت سازه‌هاي فراواني در کشورهاي مختلف مشارکت داشته و به‌عنوان نمونه مي‌توان به برج‌هاي دوقلوي پتروناس، تايپه ??? و برج خليفه اشاره کرد.

سامسونگ فاير

سامسونگ فاير، شرکت بيمه کره‌اي چندمليتي است که به‌عنوان زيرمجموعه‌اي از گروه سامسونگ، در زمينه ارائه خدمات بيمه‌هاي خودرو، بيمه عمومي، بيمه‌هاي مدت-دار و مديريت ريسک فعاليت مي‌کند.

شرکت سامسونگ فاير در سال _ راه‌اندازي شد و اکنون داراي دفاتر خدماتي در کشورهاي ايالات متحده آمريکا، چين، ژاپن، اندونزي، ويتنام و چند کشور اروپايي است.

دفتر مرکزي اين شرکت در شهر سئول، کره جنوبي قرار دارد و بزرگترين سهام‌داران سامسونگ فاير، شرکت‌هاي سامسونگ لايف و کامان‌ويت بانک هستند.

سامسونگ کارت

سامسونگ کارت، شرکت خدمات مالي است، که در زمينه ارائه خدمات کارت‌هاي اعتباري فعاليت مي‌کند.

شرکت سامسونگ کارت در سال _تأسيس شد، در سال_ با سامسونگ کپيتال ادغام شد و هم‌اکنون بزرگترين اپراتور کارت‌هاي اعتباري کره جنوبي به‌شمار مي‌آيد.

شرکت سامسونگ الکترونيک با در اختيار داشتن _ درصد و سامسونگ لايف با _درصد از سهام اين شرکت، مالکين اصلي سامسونگ کارت محسوب مي‌شوند.

سامسونگ لايف

سامسونگ لايف، شرکت خدمات بيمه چندمليتي کره‌اي است، که در سال _ توسط سامسونگ راه‌اندازي شد و اکنون به‌عنوان بزرگترين شرکت ارائه‌دهنده خدمات بيمه در کره جنوبي محسوب مي‌شود.

دفتر مرکزي اين شرکت در شهر سئول، کره جنوبي قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره معامله مي‌شود.

چيل ورلدوايد

چيل ورلدوايد، شرکت تبليغاتي کره‌اي است، که در زمينه ارائه خدمات تبليغات، روابط عمومي و بازاريابي فعاليت مي‌کند.

شرکت چيل ورلدوايد در سال ???? توسط گروه سامسونگ راه‌اندازي شد و اکنون بزرگترين بنگاه تبليغاتي کره جنوبي است[??] و در رتبه ?? از بزرگترين شرکت‌هاي تبليغاتي جهان، جاي دارد.

صنايع سنگين سامسونگ

صنايع سنگين سامسونگ، شرکت صنايع سنگين کره‌اي است، که در سال_راه‌اندازي شد و امروزه به‌عنوان يکي از بزرگترين سازندگان کشتي در جهان و سومين کشتي‌ساز بزرگ در کره‌جنوبي به‌شمار مي‌آيد.

اين شرکت، يکي از زيرمجموعه‌هاي گروه سامسونگ است، که تمرکز اصلي آن بر ساخت و ارائه انواع کشتي‌ها، نفت‌کش‌ها، شناورهاي FPSO، نفتکش‌هاي ال‌ان‌جي، نيمه شناورها، جرثقيل‌هاي دروازه‌اي و ديگر سازه‌هاي دريايي معطوف است.

مهندسي سامسونگ

مهندسي سامسونگ، شرکت خدمات مهندسي است، که در زمينه ارائه خدمات مديريت پروژه و اجراي پروژه‌هاي ساخت‌وساز، کارخانجات صنعتي، پالايشگاه‌ها، نيروگاه‌هاي برق و احداث زيرساخت‌هاي شهري فعاليت مي‌کند.

شرکت مهندسي سامسونگ در سال _ توسط گروه سامسونگ راه‌اندازي شد و اکنون به‌عنوان يک پيمان‌کار اي‌پي‌سي داراي عمليات در ?? کشور جهان بوده، همچنين داراي شعبه در کشورهاي عربستان سعودي، امارات متحده عربي، تايلند، هند، ترينيداد و توباگو و مکزيک است.

سامسونگ الکترونيک

پنج حوزه اصلي کسب‌وکار شرکت سامسونگ الکترونيک عبارت است از: لوازم خانگي ديجيتال، رسانه ديجيتال، ال‌سي‌دي، نيم‌رسانا و مخابرات

در سال _ سامسونگ الکترونيک از سوي مجله فورچون به عنوان چهارمين شرکت تحسين‌برانگيز جهان در حوزه الکترونيک انتخاب شد. هم‌اکنون شمار شرکت‌هاي گروه سامسونگ به _رسيده که با ??? دفتر در ?? کشور جهان پراکنده‌است.

محصولات
به‌طور کلي، محصولات اين شرکت شامل پوشاک، صنايع شيميايي، تجهيزات الکترونيکي، تجهيزات پزشکي، نيم‌رساناها، کشتي و شناور و تجهيزات مخابراتي مي‌شود.

فروشگاه سامسونگ



فروشگاه سامسونگ گلکسي، يک فروشگاه اپليکيشن است نخستين فروشگاه مجازي برنامه‌هاي تلويزيوني که شامل مجموعه‌اي از برنامه‌هاي کاربردي (Application) براي تلويزيون و مکاني ايدئال براي گشت و گذار، و کشف انواع برنامه‌هاي متنوع است. در اين فروشگاه مجازي مي‌توان برنامه‌هاي مختلفي را به صورت رايگان روي تلويزيون خود دانلود و اجرا کرد. با ارائه مجموعه‌اي گسترده از برنامه‌هاي بازي، اخبار، مرجع، شبکه اجتماعي و برنامه‌هاي ديگر، تلويزيون هوشمند است.

فرهنگ سازماني


شعارهاي سامسونگ از آغاز تأسيس، توجه به منابع انساني، کمک اقتصادي به جامعه و خرد ورزي بوده‌است. مديرعامل شرکت معتقد است، موقعيت سامسونگ متکي به پنج ارزش است: کيفيت، خلاقيت، رقابت، فرهنگ و وحدت. در سال ????، مديرعامل شرکت برنامه هويت بخشي جديد را در پنجاه و پنجمين سالگرد تأسيس شرکت معرفي کرد. او اعلام نمود که شرکت نيازمند آن است که بازتاب‌هاي اخلاقي خود را ببيند. شرکت‌هايي که پايبند اصول اخلاقي نيستند، قادر به توليد محصولات با کيفيت نخواهند بود، زيرا از مشتريان و خواسته‌هاي آنان درک روشني ندارند.

در سامسونگ هر تغيير به عنوان يک فرصت ديده مي‌شود و به افراد امکان و اجازه اشتباه کردن داده مي‌شود، به شرط آنکه آن اشتباه مستند و مکتوب شده و ديگر تکرار نشود. اصول جديد مديريت سامسونگ مبتني است بر اخلاق و قانون، احترام به ذي‌نفعان و مشتريان و پذيرش مسئوليت اجتماعي.

منابع انساني


شمار کارکنان شرکت سامسونگ بيش از _ نفر است، که در سراسر جهان گسترده هستند. منابع انساني از همان آغاز تأسيس، در اولويت ابرشرکت بوده‌اند.

فروش


در سال _ گروه سامسونگ درآمدي معادل _ ميليارد دلار، در صدر شرکت‌هاي برتر کره جنوبي قرار گرفت. اين گروه در سال مالي _معادل _ميليارد دلار سود خالص کسب نمود. مجموع دارايي‌هاي گروه سامسونگ در پايان سال _ميلادي _ ميليارد دلار اعلام شد.

مديريت ارشد


تا _اکتبر _مدير عامل اجرايي و رئيس هيئت مديره گروه سامسونگ لي کان-هي سومين فرزند مؤسس گروه سامسونگ يعني «لي بيونگ-چول» بود. او که مدرک دکتراي خود را از دانشگاه ملي سئول در سال _ دريافت کرد، در سال ???? نايب رئيس سامسونگ بود و پس از درگذشت پدرش در سال_رياست گروه سامسونگ را بدست گرفت و به خوبي شرکت را در عصر ديجيتال به پيش برد.

او بيش از هر مدير ارشد ديگري به فناوري و کسب دانش فني دست اول تأکيد داشت. مديريت مؤثر لي در ? دهه توانست سامسونگ را که به عنوان يک فروشگاه بازرگاني تأسيس شده بود، به رقيب جدي معتبرترين و مطرح‌ترين پيشتازان فناوري ديجيتال و توليدکنندگان وسايل صوتي و تصويري الکترونيک نظير سوني و پاناسونيک تبديل کند. او در سال ???? در شهر فرانکفورت آلمان بيانيه معروف سامسونگ را صادر کرد و همه کارکنان را به يک انقلاب فرهنگي فرا خواند. او گفت که تغيير را از خود آغاز خواهد کرد، زيرا تنها حرف زدن کافي نيست. لي معتقد بود که در هزاره جديد، قدرت آتش يک کشور به وسيله سطح فناوري آن مشخص مي‌شود.

مديريت ارشد سامسونگ هنوز رسماً اعلام نشده‌است.

آينده

اهداف لي کان هي، مالک سامسونگ، براي دهه آينده بسيار جامع و متنوع ترسيم شده‌است. وي معتقد بود که سامسونگ براي بقا راهي ندارد جز آنکه به يک شرکت درجه اول تبديل شود. او سامسونگ را متعهد کرد که براي توسعه نسل جديد فناوري مانند سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي چندرسانه‌اي و مهندسي زيستي ?? ميليارد دلار آمريکا سرمايه‌گذاري کند.

لي بر اين باور بود که تغييرات در _تا_ سال آينده بي ترديد بيش از تغييرات _سال گذشته خواهد بود. همان‌گونه که تغييرات _سال گذشته بيش از تغييرات _ سال پيش از آن بوده‌است. او معتقد بود در قرن بيست و يکم هيچ‌کس به تنهايي نمي‌تواند رشد يابد. در اين قرن سرعت تغييرات بيشتر خواهد شد و تلاطم انتقال و حرکت ادامه خواهد داشت. لي دوران آينده را دوران فرا نيم‌رسانا مي‌ناميد و روند تغييرات باورنکردني را براي دنيا پيش‌بيني کرد.

1 دیدگاه

  • System Android pozwala na wykonywanie zrzutów ekranu bez żadnego innego oprogramowania. Ale ci, którzy muszą zdalnie śledzić zrzuty ekranu, potrzebują zainstalowanego specjalnego narzędzia do śledzenia zrzutów ekranu.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *