سامسونگ احتمالا طی چند سال آینده در دستگا‌ه‌های خود سیستم‌عامل زز را به‌جای اندروید به‌کار می‌گیرد.
در ماه مه، فاش شد که سامسونگ ممکن است در آینده از سیستم عامل فیوشا (Fuchsia OS) گوگل استفاده کند. در آن زمان مشخص نبود که غول کره جنوبی قصد دارد از آن به عنوان سیستم‌عاملی برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند یا خیر.

دوهیون کیم، افشاگر دنیای فناوری گفته که سامسونگ در حال آماده شدن برای خداحافظی با اندروید و جایگزینی آن با فیوشا است. وی اضافه می‌کند که این کار احتمالا چند سال طول می‌کشد. Ice Universe، فاش‌کننده‌ی نام‌آشنای دنیای فناوری نیز شایعه‌ی اخیر را تأیید می‌کند.

گوگل حداقل از سال ۲۰۱۶ در حال کار کردن روی سیستم‌عامل منبع‌باز Fuchsia است و در اواخر ماه می، نسل اول نمایشگر هوشمند Nest Hub اولین محصولی بود که به‌روز‌رسانی مذکور را دریافت کرد. این سیستم‌عامل برای طیف وسیعی از دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است و مزایای زیادی (مانند به‌روزرسانی آسان‌تر نسبت به اندروید) را ارائه می‌دهد.

در سال ۲۰۱۸، گوگل در نظر داشت دستگاه‌های اندروید و کروم، از جمله گوشی‌های هوشمند پیکسل را به فیوشا منتقل کند. در آن زمان، هدف این بود که چنین کاری در نیم دهه آینده انجام شود. در سال ۲۰۱۹، هیروشی لاکهایمر از گوگل نشان داد که خانه هوشمند تنها نقطه شروعی برای سیستم‌عامل جدید فیوشا است.

دخالت سامسونگ در طراحی سیستم‌عامل فیوشا زمانی علنی شد که مدتی قبل شروع به مشارکت در توسعه آن کرد. در این میان، برنامه‌های گوگل برای گسترش سیستم‌عامل به دستگاه‌های هوشمند بیشتر هنگامی آشکار شد که چند ماه پیش شروع به انتشار لیست مشاغل خود کرد. ظاهرا این شرکت گروهی به نام Fuchsia Devices ایجاد کرده و در حال آماده شدن برای آوردن سیستم‌عامل مذکور به دستگاه‌های غیرگوگلی است.

چیدن قطعات پازل کنار هم، نشان می‌دهد که احتمالا گوشی‌های سامسونگ در آینده با سیستم‌عامل Fuchsia OS کار می‌کنند. هواوی همچنین در حال بررسی این پلتفرم بود. در سال ۲۰۱۸ گزارش شد که شرکت چینی در تلاش است تا سیستم‌عامل مذکور را به یکی از گوشی‌های گیمینگ بیاورد.

به گزارش فون‌ آرنا

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *