نام تراشه‌های مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ احتمالا M1 Pro و M1 Max خواهد بود
طبق گفته مارک گِرمن، اپل برای نام‌گذاری تراشه نسل بعدی مک‌بوک پرو از پسوندهای «پرو» و «مکس» استفاده خواهد کرد.

کمتر از ۲۴ ساعت تا زمان رونمایی مک‌بوک پرو جدید در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی باقی ماند و طبق روال معمول پیش از معارفه رسمی، بازار شایعات حسابی داغ شده است. در جدیدترین شایعه، گفته می‌شود تراشه بعدی کوپرتینویی‌ها در دو پیکربندی در نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل استفاده خواهد شد که نام آن‌ها ممکن است به‌ترتیب «M1 Pro» و «M1 Max» باشد.

مک‌بوک پرو جدید به تراشه میان‌نسلی اپل مجهز خواهد شد که حداکثر ۱۰ هسته پردازنده مرکزی (CPU) متشکل از هشت هسته با عملکرد بالا و دو هسته کم مصرف دارد. در بخش گرافیک نیز، انتظار می‌رود که دو پیکربندی ۱۶ و ۳۲ را شاهد باشیم.

پیش‌ازاین، گمان می‌رفت تراشه میان‌نسلی اپل M1X نام داشته باشد و حتی در برخی شایعات، به نام‌گذاری M2 نیز برای خطاب قراردادن این تراشه اشاره شده بود. بااین‌حال، مارک گِرمن از بلومبرگ در جدیدترین خبرنامه هفتگی‌اش ادعا می‌کند توسعه‌دهنده‌ای مک به او اطلاع داده است که اپل ممکن است نام‌‌های M1 Pro و M1 Max را برای تراشه بعدی‌اش انتخاب کند. مارک گِرمن در‌این‌باره می‌گوید:

توسعه‌دهنده مذکور به من گفته است که تراشه‌های جدید مک‌بوک پرو در فایل‌های log با نام‌های M1 Pro و M1 Max ظاهر شده‌اند. من نمی‌گویم نام تجاری نهایی اپل به این سمت می‌رود؛ اما این احتمال گیج‌کننده دیگری است که تقریبا در ۲۴ ساعت دیگر قطعا متوجه آن خواهیم شد.

در گذشته، اپل از پسوندهای X و Z برای نام‌گذاری تراشه‌های آیپدهای پرو استفاده کرده است که در‌حقیقت نشان‌دهنده نوع ارتقایافته تراشه سری A محسوب می‌شوند. به‌هرحال، خوشبختانه تا مشخص‌شدن این موضوع زمان زیادی باقی نمانده است و در رویداد فردا متوجه خواهیم شد که غول دنیای فناوری چه سیاستی در این قبال اتخاذ خواهد کرد.

اپل قرار است ساعت ۲۰:۳۰ بیست‌وششم مهر دومین رویداد پاییزی خود در سال جاری میلادی را برگزار کند. پیش‌بینی می‌شود که کوپرتینویی‌ها در این رویداد علاوه‌بر مک‌بوک پرو جدید، مک مینی و ایرپاد ۳ را نیز رونمایی کنند. همچنین، این احتمال وجود دارد که برخی دیگر از محصولات در این رویداد حضور داشته باشند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *