به دنبال رسانه‌ای شدن نامه چین به اداره امور فضای بیرونی سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه ایستگاه فضایی این کشور مجبور بوده به خاطر ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس مسیر خود را تغییر دهد، شمار زیادی از کاربران شبکه اجتماعی ویبو در چین از ایلان ماسک بابت این پروژه انتقاد کردند. یکی از کاربران ماهواره‌های استارلینک را به مجموعه‌ای از زباله‌های فضایی تشبیه کرد.

دولت پکن مدعی است که ایستگاه فضایی این کشور امسال دو برابر در معرض برخورد با ماهواره‌های استارلینک قرار داشته است. بر اساس سندی که چین به سازمان ملل فرستاده، این دو اتفاق در تاریخ ۱ ژوئیه (۱۰ تیر) و ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) رخ داده است.

در نامه پکن به این اداره آمده است: «ایستگاه فضایی چین به منظور حفظ ایمنی کنترل‌هایی را برای جلوگیری از برخورد انجام داده است.» به دنبال انتشار این نامه، کاربران شبکه اجتماعی چینی ویبو به شدت از استارلینک، ایلان ماسک و دولت آمریکا به خاطر عدم کنترل ماهواره‌ها انتقاد کردند. یکی از کاربران گفت ریسک ماهواره‌های استارلینک به مرور هویدا می‌شود و کل بشریت هزینه فعالیت‌های تجاری آن‌ها را خواهد داد.

چین خواستار رفتار مسئولانه آمریکا و اسپیس ایکس شد

چین می‌گوید آمریکا با نادیده گرفتن تعهداتی که بر مبنای پیمان‌های فضای بیرونی داشته، جان فضانوردان را در معرض خطر قرار داده است. سخنگوی وزارت خارجه این کشور از ایالات متحده خواسته مسئولانه رفتار کند.

دانشمندان تاکنون بارها درباره خطرات برخورد در فضا هشدار داده‌اند و از دولت‌ها خواسته‌اند که اطلاعات مربوط به حدود ۳۰ هزار ماهواره و مخروبه فضایی در مدار زمین را به اشتراک بگذارند. ا

سپیس ایکس در حال حاضر بیش از ۱۹۰۰ ماهواره استارلینک در مدار دارد و می‌خواهد هزاران ماهواره دیگر را پرتاب کند. ماه گذشته، سازمان فضایی آمریکا موسوم به ناسا هم مجبور شد یکی از پیاده‌روی‌های فضایی خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی را به خاطر نگرانی‌های ناشی از مخروبه‌های فضایی به تعویق بیندازد.

1 دیدگاه

  • A medida que la tecnología se desarrolla cada vez más rápido y los teléfonos móviles se reemplazan cada vez con más frecuencia, ¿cómo puede un teléfono Android rápido y de bajo costo convertirse en una cámara de acceso remoto?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *