تلگرام که ماهانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد، از پلتفرم تبلیغاتی‌اش رونمایی و آن را بطور آزمایشی فعال کرد. تبلیغات این پلتفرم در کانال‌های بزرگ با بیش از ۱۰۰۰ عضو به نمایش گذاشته می‌شوند و می‌توانند حداکثر ۱۶۰ کاراکتر داشته باشند.


پیام‌های تبلیغاتی یا اسپانسری مبتنی بر موضوع کانال‌های عمومی خواهند بود. بنابراین داده‌های کاربران برای نمایش تبلیغات استخراج یا تحلیل نمی‌شوند و تمام کاربران یک کانال تلگرام، پیام تبلیغاتی یکسانی را مشاهده می‌کنند.

تبلیغ‌دهندگان می‌توانند زبان و موضوعات تقریبی کانال‌ها را برای نمایش تبلیغات انتخاب کنند. همچنین می‌توانند کانال‌های خاصی را برای نمایش این تبلیغات انتخاب کنند یا اینکه بگویند این تبلیغات در کدام کانال‌ها نمایش داده نشوند. به گفته تلگرام، با اینکار در کنار حفظ حریم خصوصی، تبلیغات موثر و دقیق خواهند بود.

تلگرام می‌گوید برخلاف سایر اپ‌ها، کاربران را برای لمس تبلیغات ردیابی نمی‌کند و آن‌ها را بر اساس فعالیتشان دسته‌بندی نمی‌کند. علاوه بر این، لینک‌های خارجی در تبلیغات وجود ندارند تا امکان جاسوسی از کاربران فراهم نشود. این پیام‌رسان چنین کاری را در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران می‌داند.

پلتفرم تبلیغاتی تلگرام هم اکنون در فاز آزمایشی قرار دارد و زمانی که به صورت کامل راه‌اندازی شود و تلگرام بتواند هزینه‌های پایه‌اش را تامین کند، درآمد حاصل از تبلیغات را با صاحبان کانال‌های عمومی که آن‌ها را نشان می‌دهند، تقسیم می‌کند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *