ارز آلگوراند (Algorand) یک شبکه مستقل، غیر متمرکز و مبتنی بر بلاک چین

طیف گسترده ای از برنامه‌ها را پشتیبانی و حمایت می کند. شبکه ارز دیجیتال الگو یک شبکه ایمن، مقیاس پذیر و کارآمد در بین ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

ارز دیجیتال الگورند (ALGO) با ایجاد یک بلاکچین قوی و عملکردی نوآورانه، از نظر سرعت و قابلیت، خود را به یکی از رقبای سیستم‌های پرداختی سنتی تبدیل کرده است.

الگورند و تاریخچه


پلتفرم الگورند توسط سیلویو میکالی، یکی از دانشمندان کامپیوتر که استاد مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) ایجاد شده است.

میکالی برنده جایزه تورینگ ۲۰۱۲ است و در دنیای گسترده کامپیوتر و دیجیتال، جوایز متعددی را دریافت کرده است.

میکالی در سال ۲۰۱۷ به همراه جینگ چن، استاد دانشگاه استونی بروک، وایت پیپر پلتفرم الگورند را نوشت و از همکاری سایر دانشگاهیان نیز برای توسعه این پروژه کمک گرفت. شرکت الگورند در سنگاپور تأسیس شده است.

در اکتبر ۲۰۱۸، استیو کوکینوس (Steve Kokinos)، کارآفرین و مؤسس دو شرکت ۷۰۰ میلیون دلاری، به‌عنوان مدیر عامل و شأن فورد (Sean Ford)، مدیر عامل سابق شرکت بورسی ۳.۷ میلیارد دلاری لاگ‌می‌این (LogMeIn)، به‌عنوان مدیر سرمایه‌گذاری ارشد الگورند آغاز به کار کردند. پیام این استخدام‌ها فقط یک چیز بود:

«کسی را استخدام کن که توانایی افزایش مقیاس‌پذیری کسب و کار را داشته باشد». شبکه Algorand از ژوئیه ۲۰۱۸ تحت مشارکت شبکه آزمایش خصوصی قرار گرفت و در می ۲۰۱۹، برای مشارکت عمومی به روی مردم باز شد.

ویژگی‌های اساسی الگورند


سرعت بالای تراکنش‌ها: یکی از اصلی ترین ویژگی‌های این ارز دیجیتال در بالا بودن سرعت تراکنش‌ها است. بطوری که در حدود ۴.۵ ثانیه یک تراکنش این رمز ارز رو انجام می‌شود و به کیف پول شما انتقال می‌یابد.


مقیاس پذیری بالای ALGO:

یکی دیگر از ویژگی‌های این بلاکچین مقیاس پذیری بالای این ارز است. بطوری که با بالا رفتن تعداد کاربرانی که از این رمز ارز استفاده می‌کنند و تراکنش‌های زیادی را با سرعت بالا انتقال می‌دهد.


امنیت بالای Algorand:

این بلاکچین از تکنولوژی کدهای دیجیتال نشکن استفاده می کنه که اطلاعات پرداخت کاربران به صورت امن انجام شود.


شفافیت بالای ALGO:

یکی دیگر از ویژگی‌های این بلاکچین شفافیت این رمز ارز است که می‌توان به راحتی بررسی کنین که چه تعداد الگورند در حال استفاده بوده و یا در مورد تراکنش‌های این اطلاعات کسب کنین.


الگوریتم اثبات سهام الگورند


پروتکل الگورند به دو لایه تقسیم شده است. لایه یک برای اجرای قراردادهای هوشمند، رسیدگی به مبادله اتمی، و ایجاد دارایی‌های بلاکچین مبتنی بر الگورند استفاده می‌شود.

لایه یک فقط قادر به اجرای قراردادهای هوشمند نسبتاً اساسی است. برای استفاده از قابلیت‌های اضافی، الگورند یک لایه دوم دارد که قادر به اجرای قراردادهای هوشمند بزرگ‌تر و دارای ویژگی‌های بیشتر است.

این پلتفرم حول یک مکانیسم جدید اجماع اثبات سهام به نام Pure Proof Of Stake ساخته شده است.

این سیستم به عنوان یک سیستم اجماع سریع و عادلانه طراحی شده است که به دارندگان ارز دیجیتال ALGO اجازه می‌دهد تا در تولید بلوک شرکت کرده و برای این کار پاداش کسب کنند.

ارزش شبکه Algorand حول دو المان اصلی قرار دارد:

عدم تمرکز (Decentralization):

بلاک چین Algorand کاملاً غیر متمرکز است و هیچ مقام مرکزی یا شخص واحدی قادر به کنترل این شبکه نیست. یک کمیته منحصربه‌فرد از کاربران به‌صورت تصادفی و پنهانی جهت تأیید هر بلاک انتخاب می‌شود. نودها نیز توسط موجودیت‌هایی که دارای پیشینه‌های متنوع در سراسر کشورهای مخالف هستند، اجرا می‌شوند.


عدم انحصار یا نیاز به اجازه (Permissionless):

شبکه رمز ارز ALGO باز و عمومی است. بنابراین کاربران برای استفاده از بلاک چین الگورند نیازی به موافقت یک مقام معتمد ندارند.

تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند هر بلاک را خوانده و فرصت نوشتن یک تراکنش در بلاکی در آینده را داشته باشند.

پلتفرم Algorand همچنین نیازمند کمترین قدرت پردازش و معمولی‌ترین منابع IT برای پیوستن به شبکه است. تمامی کاربران آنلاینی که رمز ارز الگو دارند، به‌صورت خودکار واجدالشرایط مشارکت در اجماع بلاک‌ها می‌شوند.


اعتبار انجمن الگورند


نظر معامله‌گران شخصی این است که افت قیمت ارز دیجیتال بیانگر ارزش آن است. از طرف دیگر، مبادلات بزرگ با اعتبار خوب به طور فعال تجارت ALGO را برای BTC انجام می‌دهد.

علاوه بر این، ارزش سکه در توانایی استفاده از آن برای ایجاد اینترنت شفاف و کنترل شده آینده نهفته است. مدیر عامل پلتفرم Blockstack این موضوع را تأیید می‌کند. این شرکت ارائه‌دهنده شبکه رایانه‌ای غیر متمرکز است که در آن داده‌ها فقط با اجازه برنامه‌نویسان آن‌ها به سایر کاربران منتقل می‌شود.

استخراج الگورند


اکثر رمز ارزهایی که از پروتکل اثبات سهام استفاده می‌کنند قابلیت استخراج رو ندارند. این در مورد ارز دیجیتال Algorand هم صادق است و قابل استخراج نیست.

ولی می‌توان با خریدن این رمز ارز و قفل کردن شبکه الگورند، به عنوان یک گره یا نود، به تأیید تراکنش‌های این شبکه کمک کرده و بابت این کار این رمز ارز رو پاداش بگیرید. برای این کار باید از کیف پول اختصاصی الگورند استفاده کنین.

رقیبان پروژه الگورند


رقیب اصلی پروژه ایاس (EOS) است، هدف این پروژه نیز حل مشکل مقیاس پذیری و تمرکززدایی است. ایاس نیز امکان نوشتن قرار دادهای هوشمند غیر متمرکز را بر روی بستر خود فراهم کرده است.

رقیب بعدی پروژه NANO است،هدف این پروژه ساخت یک بستر پرداخت با سرعت بالا است. کاسپر اتریوم رقیب بعدی الگورند است. این پروتکل یک هارد فورک از اتریوم با هدف تبدیل اتریوم به یک بلاک جین گواه اثبات سهام است. همه این پروژه‌ها ادعای سرعت بسیار بالا و هزینه اندک دارند.

ارز دیجیتال الگورند در پروژه‌های مختلفی همکاری داشته و همین موضوع نیز مزیتی برای آن محسوب می‌شود. ازجمله این پروژه‌ها، تاپ نتورک است که در زمینه ارتباطات ذخیره‌سازی ابری مبتنی بر بلاک چین فعالیت می‌کند.

همچنین شرکت اتوی که در حوزه تأمین خدمات ابری و تولید ویدئوهای سه‌بعدی سینمایی فعال است، با الگورند همکاری داشته تا قدرت محاسبات به نفع استودیوهای بزرگ پیش برود و تمرکز را از بین ببرند.

مزایای الگورند


معاملات انجام شده در ارز دیجیتال الگورند بدون نیاز به کلیدهای مخفی تأیید می‌شود و درعین‌حال امکان مشاهده مبالغ وجود ندارد.

این موضوع باعث می‌شود که اطلاعات کاربران به‌صورت کامل، محرمانه باقی بماند و امنیت آن افزایش پیدا کند.


بنیان‌گذاران و توسعه دهنگان پلتفرم الگورند، مشکل مقیاس‌پذیری را به‌خوبی برطرف کردند.


در این ارز دیجیتال، پهنای باند افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل امکان جعل امضای دیجیتال در آن به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و امنیت شبکه بیشتر می‌شود.


کاربران در این شبکه به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و این موضوع می‌تواند امنیت شبکه را به شکل محسوب افزایش دهد.


تمامی تراکنش‌های مالی با سرعت زیاد به‌صورت فوری انجام می‌شود.


این پلتفرم بر اساس عملکردهای تصادفی فعالیت می‌کند و الگوریتم اثبات سهام برای آن استفاده می‌شود.

این الگوریتم عامل مؤثری در بالا بردن امنیت، سرعت و تمرکززدایی در این ارز دیجیتال می‌شود.


این پلتفرم برای سرعت دادن به معاملات و بهبود بخشیدن کارایی بلاک چین‌ها به وجود آمده است.

همچنین به دنبال این است که مشکلات موجود در نقل‌وانتقال و تراکنش‌های بیت کویت و سایر آلت کوین‌ها را برطرف نماید.


هزینه‌های تراکنش در این پلتفرم بسیار ارزان‌تر از سایر موارد است و به همین دلیل کاربری زیادی دارد.


استخراج این ارز دیجیتال مانند بیت کوین نیست و هزینه و انرژی زیادی مصرف نمکند. به همین دلیل سازگاری خوبی با محیط زیست دارد.
همکاری‌های الگورند


سینک سورت (Syncsort):

سینک سورت یک شرکت نرم‌افزاری جهانی متخصص در حوزه بیگ دیتا (Big Data)

محصولات طبقه‌بندی سریع (High Speed Sorting Products)و خدمات و نرم‌افزار ادغام داده است.

همکاری میان Syncsort و الگورند بر حل چالش‌های کاربردی پیرامون حرکت داده، کیفیت داده و موارد دیگر متمرکز است.


تاپ نتورک (TOP Network):

تاپ نتورک یک شبکه ارتباطات ابری مبتنی بر بلاک چین است. Algorand و تاپ نتورک با هدف پژوهش همکارانه و توسعه سرویس‌های مقیاس‌پذیر بلاک چینی و اجزا زیرساختی روی پلتفرم زنجیره عمومی الگورند، مشارکت استراتژیک خود را آغاز کردند.


اُتوی (OTOY):

اتوی یک شرکت تأمین خدمات ابری است که ویدئوهای سه بعدی در سطح کیفیت سینمایی می‌سازد. OTOY و الگورند با همکاری یکدیگر به دنبال دموکراتیک کردن قدرت محاسبات به سود هنرمندان مستقل و استودیوهای بزرگ هستند.


اَسِت بلاک (AssetBlock):

شرکت Asset Block یک کمپانی سرمایه‌گذاری متمرکز در املاک و اوراق بهادار است. این شرکت با همکاری الگورند، ادغام تکنولوژی بلاک چین در سرمایه‌گذاری حوزه املاک را هدف قرار داده است.


فلیپ ساید کریپتو (Flipside Crypto):

فلیپ ساید کریپتو یک شرکت هوش بازار و ارائه‌دهنده داده‌های فاندامنتال برای تمام رمز ارزهای بزرگ بازار است. توسعه‌دهندگان الگورند با همکاری این شرکت به داده‌های شفاف و دقیق دسترسی خواهند داشت.

پیش بینی قیمت الگورند در سال ۲۰۲۳


علیرغم این که کاهش پذیرش‌ها در سال گذشته تأثیر منفی بر قیمت ALGO داشت، اما گسترش مشارکت‌ها و پیشرفت‌های فنی می‌تواند باعث شود مقیاس پذیری این شبکه تا ۱۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه نیز افزایش یابد که این می‌تواند یک تأثیر اساسی در قیمت آن داشته باشد.

با توجه به احتمال وقوع هرگونه تغییر و تحولات در سیاست‌های ارزهای دیجیتال و دستگاه‌های نظارتی، آینده ارز دیجیتال الگورند هم می‌تواند تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته و فراز و نشیب داشته باشد.

به گزارش وبسایت کوین پدیا، پیش بینی قیمت الگورند و آینده ارز دیجیتال ALGO در سال‌های پیش رو به شرح زیر است:

سال بالاترین قیمت احتمالی پایین‌ترین قیمت احتمالی


۲۰۲۱ ۳.۰۵۲ ۰.۸۰۸
۲۰۲۲ ۶.۸۵۳ ۲.۶۵۴
۲۰۲۳ ۱۰.۸۵۳ ۳.۸۵۲۱


پیش بینی آینده ارز دیجیتال الگورند از جانب تحلیلگران و کارشناسان مختلف می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، TradingBeasts بالاترین قیمت ALGO در سال ۲۰۲۲ را ۲.۳۸۴ دلار پیش بینی کرده است.

صرافی‌های الگورند


الگورند با ارزش بازار ۲ میلیارد دلاری، جایگاه ۳۴- ام رمز ارزهای برتر را به خود اختصاص داده است. ارز دیجیتال ALGO در صرافی‌های محبوبی همچون بایننس، کوین بیس، هیوبی، کوکوین، کراکن و بسیاری دیگر قابل خرید و فروش است.

کیف پول‌های الگورند


کیف پول‌هایی که برای ذخیره ارز دیجیتال الگورند مورد استفاده قرار می‌گیرد، بر روی اندروید و آی او اس نیز قابل نصب است.

علاوه بر کیف پول‌های مخصوص نصب بر روی موبایل، کیف پول‌هایی مانند کوینومی نیز می‌توانند از این نوع ارز دیجیتال حمایت کنند.

همچنین می‌توان از کیف پول‌های نسخه دسکتاپ نیز برای ذخیره ارز دیجیتال الگورند استفاده کرد.

متأسفانه در حال حاضر ارز دیجیتال الگورند به وسیله کیف پول‌های سخت افزاری همچون کوینومی و تراست والت پشتیبانی نمی‌شود و فقط کیف پول مخصوص ارز دیجیتال الگورند در سیستم‌های اندروید و IOS وجود دارد.

قیمت الگورند


هم اکنون قیمت ارز الگورند (ALGO) در حدود ۱.۷۷ دلار است.

246 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *