مهندسان سابق اسپیس ایکس رآکتور هسته‌ای قابل حمل ساختند مهندسان سابق اسپیس ایکس رآکتور هسته‌ای قابل حمل ساختند
چند تن از مهندسان که پیش از این برای اسپیس ایکس کارکرده بودند رآکتور هسته‌ای ارزان‌قیمت تولید کرده‌اند که می‌تواند به راحتی حمل شود.

فناوری جدید راکتور هسته‌ای قابل حمل می تواند در مریخ و سکونت روی آن مورد استفاده قرار بگیرد. این راکتور امکان استفاده از انرژی هسته ای روی زمین را نیز ارائه می کند.

تبلیغات در گوگل آژانس تبلیغاتی افراک
راکتورهای کوچک سبک و مقاوم به صرفه می‌توانند امکان استفاده از انرژی هسته‌ای را در مکان‌های مختلف به وجود بیاورند. یک تیم از مهندسان سابق شرکت اسپیس ایکس یک راکتور قابل حمل ساختند که می‌تواند بدون انتشار گازهای گلخانه ای انرژی هسته ای تولید کند. به طوری که با استفاده از آن در مناطق پرجمعیت و یا مناطق دور افتاده انرژی برق فراهم خواهد شد.

شرکت سرمایه گذاری Angel investor با کمک استارت آپ خود موسوم به رادیانت اقدام به توسعه ریز راکتورهای هسته‌ای قابل حمل کرده است که علاوه بر برنامه های تجاری می‌تواند در بخش نظامی نیز استفاده شود. پیش از این نیروگاه های هسته‌ای شناور توسط یک شرکت دانمارکی توسعه یافته بود. اما به نظر می‌رسد

طرح استفاده از راکتور های قابل حمل ایده ی کاملاً جدیدی از شرکت رادیانت است که امکان جابجایی را برای راکتورهای هسته‌ای به وجود می‌آورد. این میکرو راکتور در مراحل اولیه ساخت قرار دارد. به گفته شرکت سازنده خروجی یک مگاواتی این رآکتور می‌تواند برای هزار خانه به مدت هشت سال برق دهی داشته باشد.

علاوه بر آن با استفاده از انرژی مقرون به صرفه این دستگاه وابستگی به سوخت های فسیلی نیز کاهش خواهد یافت. داگ برنائو از مهندسین سابق اسپیس ایکس پیش از این در زمینه ساخت منابع انرژی در آینده و در مریخ فعالیت داشته است. وی تحقیقات گسترده ای را در زمینه ریز راکتورها برای استفاده در مریخ به عنوان یک منبع ایجاد انرژی و مقرون به صرفه انجام داده بود.

1 دیدگاه

  • Le logiciel de surveillance à distance du téléphone mobile peut obtenir les données en temps réel du téléphone mobile cible sans être découvert, et il peut aider à surveiller le contenu de la conversation.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *