بازار هزینه 170 میلیارد دلاری و 230 میلیارد بار دانلود
کاربران در بازار جهانی اپلیکیشن های موبایل در سال 2021 حدود 170 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند. این رقم از افزایش سالانه 19 درصدی خبر می‌دهد ولی نسبت به رشد پارسال یک درصد افت داشته است. با این حال، کاربران در سال گذشته میلادی با 230 میلیارد بار دانلود اپلیکیشن رکورد زده‌اند.

شرکت تحقیقاتی App Annie در گزارش جدید خود نگاه دقیقی به وضعیت اقتصادی اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی، iOS و فروشگاه‌های شخص ثالث چینی داشته است. کاربران در سال 2021 حدود 16 میلیارد دلار دیگر در بازی‌ها هزینه کرده‌اند. با وجود رکوردی که در تعداد نصب اپلیکیشن‌های سالانه زده شده، نرخ رشد این آمار در حال کاهش است و از 7 به 5 درصد رسیده است.

اپلیکیشن های موبایل 2021


بخش عمده رشد دانلود مربوط به بازارهای نوظهور از جمله هند، پاکستان، پرو، فیلیپین، ویتنام، اندونزی و مصر بوده است. پردانلودترین اپلیکیشن‌ها به ترتیب تیک تاک، اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و تلگرام بوده‌اند. کاربران بیشترین هزینه را به ترتیب در تیک تاک، یوتیوب، تیندر، دیزنی پلاس و تنسنت ویدیو صرف کرده‌اند. فیسبوک، واتساپ، فیسبوک مسنجر، اینستاگرام و آمازون هم به ترتیب بیشترین کاربران فعال ماهانه را داشته‌اند. در میان بازی‌ها هم بیشترین دانلود به Free Fire، بیشترین صرف هزینه به ROBLOX و بیشترین کاربر فعال ماهانه به PUBG MOBILE اختصاص داشته است.

برترین بازی های 2021


کاربران حالا زمان بیشتری را در اپلیکیشن‌ها سپری می‌کنند و گاها این زمان حتی بیشتر از تماشای تلویزیون است. کاربران 10 کشور در سال 2021 به طور میانگین روزانه 4 ساعت و 48 دقیقه در اپ‌ها بوده‌اند. این رقم نسبت به سال 2019 حدود 30 درصد بیشتر شده است.

اکثر این زمان در شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های تصویر و ویدیو بوده و 70 درصد این میانگین زمانی را تشکیل داده است. این برنامه‌ها در کنار اپلیکیشن‌های سرگرمی برای نسل Z به‌خصوص در آمریکا پرطرفدار بوده‌اند. این گروه سنی در آمریکا بیشتر زمان خود را در اینستاگرام، تیک تاک، اسنپچت و نتفلیکس سپری کرده‌اند. نسل هزاره بیشتر به فیسبوک، فیسبوک مسنجر، آمازون و واتساپ علاقه داشته‌اند. نسل X هم عمدتا کاربر The Weather Channel، آمازون الکسا، NewsBreak و Ring بوده‌اند.

اپلیکیشن های موبایل 2021


از میان همه اپلیکیشن‌ها، 223 بازی و برنامه بیش از 100 میلیون دلار و 13 عنوان بیش از 1 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. گزارش App Annie می‌گوید جدا از هزینه‌هایی که توسط کاربران در خرید برنامه‌ها، اشتراک‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای هزینه شده، مجموع صرف هزینه در بازار تبلیغات اپلیکیشن های موبایل در سال 2021 به 295 میلیارد دلار رسیده که 23 درصد بیشتر از سال قبل از آن است.

اپلیکیشن های موبایل 2021


همچنین، توسعه‌دهندگان در 2021 حدود 2 میلیون برنامه و بازی جدید منتشر کردند تا مجموع تعداد اپ‌های گوگل پلی و اپ استور از 21 میلیون بگذرد. البته بخش زیادی از این برنامه‌ها توسط ناشران یا فروشگاه‌ها حذف شده‌اند و فعلا فقط 5.4 میلیون اپلیکیشن زنده است. از این تعداد 1.8 میلیون در اپ استور و 3.6 میلیون در گوگل پلی حضور دارند.

1,259 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *