ال‌جی دیسپلی پیش از رویداد فناوری CES 2022 دو نمایشگر OLED مفهومی انعطاف پذیر خود را به نمایش گذاشته است که طراحی و قابلیت مصرف خلاقانه و متفاوتی دارند.

دو نمایشگر خلاقانه و مفهومی جدید ال‌جی


اولین مورد یک دوچرخه ثابت با نام «Virtual Ride» یا «گردش مجازی» است که از سه نمایشگر OLED عمودی ۵۵ اینچی تشکیل شده است. نمایشگرهای این دستگاه با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، یک نمایشگر پیوسته را در روبرو و بالای سر کاربران استفاده کننده تشکیل می‌دهند. بالاترین پنل مورد استفاده در این ترکیب، دارای شعاع انحنای ۵۰۰ میلی‌متری است که به گفته ال‌جی دیسپلی در بین تمام نمایشگرهای بزرگی که تاکنون عرضه شده، بیشترین میزان انحنا را دارد.

نمایشگر


مورد دوم «Media Chair» یا «صندلی رسانه» نام‌گذاری شده است که به طور کلی نوعی صندلی محسوب می‌شود که یک تلویزیون ۵۵ اینچی OLED به آن متصل شده است. تلویزیون مورد استفاده در این طرح دارای شعاع انحنای ۱۵۰۰ میلی‌متری است که به گفته ال‌جی برای چنین موارد استفاده‌ای کاملا ایده‌آل است.

همچنین این دستگاه از فناوری Cinematic Sound OLED ال‌جی بهره می‌برد که باعث می‌شود نمایشگر بدون نیاز به اسپیکر صدا تولید کند. در نهایت، با استفاده از دکمه‌های لمسی قرار گرفته روی دسته صندلی می‌توان صفحه نمایش را بین جهت‌های عمودی و افقی تغییر داد. هرچند در حال حاضر از این دستگاه به عنوان یک طرح مفهومی یاد می‌شود، اما ظاهرا ال‌جی در حال کار با یک شرکت کره‌ای تولیدکننده صندلی ماساژ است تا روزی Media Chair را به بازار عرضه کند.

با این وجود هنوز به طور قطعی نمی‌توان تایید کرد که این دو دستگاه مفهومی در نمایشگاه CES آتی قرار است به صورت رسمی رونمایی شوند. البته ال‌جی تاکنون برخی از طرح‌های مفهومی خود مانند تلویزیون رول‌شونده OLED R را به بازار عرضه کرده است، اما باید دید که غول فناوری کره‌ای چه تصمیمی برای محصولات جدید خود دارد.

1 دیدگاه

  • Some software will detect the screen recording information and cannot take a screenshot of the mobile phone. In this case, remote monitoring can be used to view the screen content of another mobile phone.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *