اداره‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا دو پتنت جدید از اپل منتشر کرده است. نکته‌ی جالب درباره‌ی پتنت‌های جدید غول کوپرتینویی این است که از احتمال تلاش این شرکت برای ساخت پهپاد در آینده حکایت می‌کنند. این دو پتنت جدید در اداره‌ی ثبت اختراع ایالات متحده‌ی آمریکا به سه پتنت قبلی مربوط به پهپاد احتمالی اپل اضافه می‌شوند.

هر دو پتنت جدید این شرکت به پهپاد یا دستگاه هدایت‌شونده از راه دور اشاره می‌کنند. ظاهرا در پتنت اول شاهد کاربردها و روش‌های تعامل میان پهپاد و کنترل آن هستیم. پتنت مذکور مواردی مانند جفت‌شدن و برقراری یا قطع ارتباط با پهپاد را پوشش می‌دهد. همچنین، در آن تمام لوازم و سیستم‌ها و شیوه‌های جفت‌کردن پهپاد با کنترلر ذکر شده است.

پتنت پهپاد اپلدر پتنت دوم نیز، شاهد مباحثی مانند ردیابی و کنترل پهپاد هستیم. در این بخش، توضیح داده شده است که چگونه می‌توان ازطریق شبکه‌ی سلولی کنترل پهپاد را برعهده گرفت. طبق اخبار منتشرشده، به‌نظر می‌رسد که این پتنت در سنگاپور نیز به‌ثبت رسیده است؛ اما هنوز مشخص نشده آیا نسخه‌ی مذکور تفاوتی با این نمونه دارد یا خیر.

همچنین، در پتنت دوم گفته می‌شود پهپادها می‌توانند اطلاعات مختلفی از‌جمله جهت، سرعت، ارتفاع، موقعیت مکانی و مقصدرا از‌طریق شبکه‌های سلولی ارسال کنند. این شبکه نیز توانایی ارسال اطلاعات مذکور به سیستم مدیریت ترافیک را دارد.

هنوز اطلاعاتی درباره‌ی میزان پیشرفت اپل در تولید این پهپادها منتشر نشده است. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اپل تاکنون پتنت‌های مختلفی ثبت کرده است؛ اما همه‌ی آن‌ها نهایی نشده‌اند؛ در‌نتیجه نمی‌توان امیدوار بود که این پروژه نیز به مرحله‌ی تولید برسد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *