چطور یک مدیر موفق شویم؟!


به همان نسبت که مدیر ناموفق بودن کار سختی نیست یک مدیر موفق بودن بودن هم کار چندان سختی نیست.

یک مدیر موفق باشید و به رازهای یک مدیر موفق پی ببرید به شرطی که یک سری تکنیک های ساده را بدانید بدون هیچ اما و اگر بپذیرید و به آن عمل کنید

مدیریت یک هنر است و مدیر یک مجموعه یک هنرمند است که با مهارت و چیره دستی هرچه بیشتر می بایست به اداره امور بپردازد.

رازهایی از یک مدیر موفق را با شما در میان بگذاریم تا شما هم اگر مدیر یک سازمان، یک اداره، یک مجموعه و یا حتی یک بخش کوچک هستید.

بهترین شکل از پس مسئولیت های خود برآمده و به عنوان یک مدیر نمونه و موفق به خود افتخار کنید و رازهای یک مدیر موفق را به دیگران آموزش دهید.

مدیر بودن سخت نیست اما مدیر خوب و موفق بودن نیز آسان نیست برای اینکه بتوانید بهترین مدیر باشید باید بهتر کارهای ممکن را انجام دهید.

اولین راز یک مدیر موفق


اولین و مهم ترین راز از رازهای یک مدیر موفق این است که به نیروهای فعال، متعهد، کاربلد و خلاق به چشم یک سرمایه نگاه کند.

کارمندی که شرافت کاری بالا دارد، به کا و هدف خود متعهد و پایبند است و برای آن ارزش قائل است.

به پیشرفت خود و مجموعه اش می اندیشد و هر روز نکته جدید می آموزد در حقیقت یک سرمایه گرانبهاست یک مدیر باید توجه کامل و کافی داشته باشد .

نیروهایی که امتیازات را دارند حفظ کند این نیروها یعنی کمک به حفظ بقا و پیشرفت مجموعه و سرعت بخشیدن به رشد و توسعه آن سازمان.

مدیر خوب


راز دوم


یادتان باشد شما هم در واقع یک کارمند هستید مانند سایر کارمندان

خوب هستید دیگران هم مانند شما هستند.

باهوش هستید

هر چیز دیگری که فکر می کنید برای شما یک امتیاز به حساب می آید تا از آن طریق نسبت به کارمندان اعمال قدرت کنید همه را باید دور بریزید و در کنار کارمندان تان به خوبی کار کنید.

شما فقط مسئولیت سنگین تری دارید که هنرمندانه باید از پس آن برآید بدون هیچ کم و کاستی و عذر و بهانه ای.

یادتان باشد تنها امتیاز شما نسبت به کارمندان تان هنر مدیریتی شماست و دیگر هیچ! هنری که در قسمت های دیگر شکل های گوناگون آن را توضیح خواهیم داد.

مدیر کارآمد


راز سوم

همیشه در زندگی بهترین را انتخاب کنید. چه در زندگی شخصی و چه در حیطه کارو پیشه.

همیشه به شما انگیزه می دهند و به تبع به کارمندان تان.

خفن ترین همکاران را برای خود و تیم تان انتخاب کنید، کارمند خوب باعث رشد و پیشرفت شما می شود.

عالی ترین محیط را انتخاب کنید و بهترین حرفه و شغل را

اگر پست مدیریتی که به شما محول می شود با دانش

تخصص و روحیات شما هرچه بیشتر سنخیت داشته باشد موفقیت شما را در این تضمین می کند.

مدیر دانا


راز چهارم


راز چهارم از رازهای یک مدیر موفق این است که یک ابتدا در خود و سپس در کارمندان اخلاق حرفه ای و شرافت کاری را نهادینه کنیم.

اینکه بدون حضور یک رئیس و مسئول بخش به صورت خود انگیخته و از سر رغبت و وفاداری به حرفه کار و وظایف را به درستی انجام دهند.

حضور ناظر و نگهبان نباشد تا از سر ترس یا تکلیف و صرفا جهت دریافت تشویق و مزایا و موارد این چنینی وظایف شان را به بهترین شکل انجام دهند.

لذت بردن از انجام کار را در افراد نهادینه کنید همچنان که محیطی فراهم آورید که از بودن در آن لذت ببرند و به خود و شما افتخار کنند.

این هم از آن رازهای مهم و در واقع شاه کلید موفقیت می تواند باشد.

مدیر خوب


راز پنجم


پنجمین راز از رازهای یک مدیر موفق این است که انرژی بدهید و انرژی دریافت کنید. انگیزه بدهید و انگیزه بگیرید.

این کار سختی نیست. افراد را باتوجه به کوشش و تلاش و همچنین در نظر گرفتن توان شان تشویق کنیم.

اگر احیانا کاستی و کوتاهی یا کم کاری سهوی از کارمندان به چشم خورد سیاست تشویقی خود را به کار ببرید .

به کارمندان گوشزد کنید که تلاش آن ها در جهت پیشرفت خود و سازمان موثر تا چه اندازه موثر است.

مدیر تنبل


راز ششم


یک مهارت ذاتی است اینکه از قدرت ارتباطی بالایی برخوردار باشید.

بتوانید مفاهیم را به درستی انتقال دهید و در بیان نظرات و دیدگاه هایتان هیچگونه ابهام یا سردرگم کردن کارمندان وجود نداشته باشد.

از این مهارت خود به شکل دیگری هم استفاده کنید به این معنی که تنها محدود به مسائل مربوط به کار و وظایف نباشد .

با بکار بردن این مهارت ارتباط قویتری با کارمندان ایجاد کنید تا آنها در حالیکه جایگاه و شان شما را می دانند.

حرمت لازم را به جا می آورند صمیمانه شما را از خود و در کنار خود بدانند و با تمام وجود وفادار به شما باقی بمانند.

برای تقویت این مهارت کافیست خود را در موقعیت کارمند یا طرف مقابل تان قرار دهید.

کارمند


راز هفتم


راز هفتم از رازهای یک مدیر موفق این است که گاهی به خود و کارمندانتان مرخصی بدهید و در کنار هم به یک تور تفریحی کوتاه مدت بروید.

حس یک خانواده بودن را در وجودشان برانگیزید، این هم برای شما خوب است هم کارمندان و کمک می کند .

بیشتر با روحیات و سلایق و علایق یکدیگر آشنا شوید و تعامل بهتری داشته باشید.

مدیر توانا


راز هشتم

انتقاد پذیر باشید، با کارمند خود صادق باشید، کارمندان تان از شما الگو می گیرند و مانند شما عمل می کنند.

هر کارمندی یک مدیر اهل مطالعه و یادگیری را بیشتر می پسندد تا کسی که بر اساس حدس و گمان و بی پایه و اساس رفتار مدیریتی از خود بروز می دهد.

شوخ طبع و خوش اخلاق باشید اما جدی و محترم و برای کارمندان احترام و ارزش ویژه ای قائل شوید.

که رفتار شما مانند آیینه ای است که هر آنچه کنید به خودتان باز می گردد.

رازهای موفقیت تنها این هشت مورد اشاره شده در بالا نیست اینها برخی از رموز موفقیت در کار و حرفه و یک مدیریت خوب است.

در فرصت های بعدی نکات و رازهای بیشتری را با شما در میان می گذاریم. با الی گشت بهترین راه را در رسیدن به هدف انتخاب کنید

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *