نوآوری پورشه برای حفظ عملکرد ۷۱۸ کیمن برقی


پورشه نسل بعدی کیمن و باکستر را علاوه بر مدل بنزین سوز به صورت تمام برقی نیز عرضه خواهد کرد تا اولین گام بزرگ صنعت خودروسازی در ساخت یک خودروی کوپه تمام برقی باشد. حال طبق اطلاعات جدید به نظر می‌رسد

این محصول آرایش موتور وسط خود را حفظ خواهد کرد و در آینده از آن در دیگر برندهای فولکس واگن از جمله آئودی و لامبورگینی نیز استفاده خواهد شد.

همراه اول

پورشه این پلت فرم جدید خود را با نام «e-core» نام گذاری کرده است و مهم ترین شاخص های آن را ارتفاع بسیار پایین صندلی و مرکز ثقل خودرو می‌داند.

پورشه مدل مفهومی Mission R را به نمایش گذاشته است تا پیش نمایشی از آینده محصولات اسپرت برقی خود از جمله کیمن و باکسر را به ما نمایش دهد.

از نظر ابعاد نسل بعدی مشابه با نسل فعلی خواهد بود و حتی طراحی ظاهری نیز تفاوت چندانی نخواهد داشت.

پورشه با تغییراتی در شاسی ۷۱۸ کیمن این کانسپت را ساخته است. گرچه اولیور بلوم مدیرعامل پورشه اعلام کرده است که تغییرات گسترده در شاسی های موجود باعث می‌شود تا محصول جدید از بسیاری از لحاظ منحصر به فرد و مخصوص به خود باشد.

پورشه برای تقسیم وزن مشابه با خودروهای اسپرت بسته باتری که سنگین ترین عضو خودروهای برقی است را در پشت سر اتاق پیش از محور عقب قرار داده است. این دقیقا مشابه با نمونه احتراق داخلی است که پیش از این موتور خودرو در این محل قرار می‌گرفت

در نتیجه شما با یک خودروی موتور وسط این بار به صورت برقی رو به رو هستید.

در حال حاضر اکثر خودروهای برقی بازار از آرایش باتری خوابیده در کف خودرو بهره می‌برند و این مورد در محصولات برقی پورشه و آئودی از جمله تایکان و e-tron مشاهده می‌شود.

برای کاهش ارتفاع صندلی در خودروهای اسپرت شما به یک فضای خالی در بخش کف خودرو نیاز دارید و در صورت قرار گیری بسته باتری در این بخش ارتفاع صندلی افزایش پیدا می‌کند.

انتظار می‌رود که در دهه های آتی همچنان باتری‌ها سنگین وزن ترین عضو خودروهای برقی باشند و در نتیجه ما تمام بسته باتری را به پشت سر راننده به صورت عمودی انتقال دادیم.

با توجه به استفاده از دو موتور الکتریکی در محور جلو و عقب این مسئله کمک شایانی به تقسیم وزن بهتر می‌کند.

پورشه از ۱۰ سال پیش در حال تحقیق و توسعه ساخت یک خودروی اسپرت برقی است اما هنوز اعتقاد دارد که وزن بسته باتری به قدری بالا است که بر روی عملکرد خودروهای اسپرت درون پیست‌های اتومبیل رانی تاثیر منفی می‌گذارد و حس و حال خودروهای اسپرت بنزینی را نمی‌دهد.

شاید در بزرگراه و خیابان های شهری خودروهای برقی فوق العاده باشند اما هنوز از نظر وزنی شرایط مناسبی ندارند.

در حال حاضر فولکس واگن در حال کار بر روی پلت فرم SSP خود است که ساختاری مشابه با پلت فرم MEB آئودی و پورشه دارد که در آن باتری ها در کف خودرو قرار می‌گیرند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *