نقاشی پابلو پیکاسو توسط دانشمندان UCL با استفاده از ترکیبی از اشعه ایکس، AI و چاپ سه بعدی بازسازی شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، محققات یک فناوری پنج مرحله ای برای بازتولید آثار هنری توسعه داده اند. آنها تصویر هنرمند اسپانیایی از یک زن را زنده کردند.

محققان با استفاده از ترکیبی از تصویربرداری طیف سنجی هوش مصنوعی و چاپ سه بعدی، یک نقاشی در اندازه کامل و تمام رنگ ایجاد کرده اند که شامل قلم موهای بافت دار سه بعدی است.

آنها برای اطمینان از اینکه این ​​از نظر ظاهر، احساس و لحن بسیار نزدیک به نسخه اصلی است، یک الگوریتم هوش مصنوعی ایجاد کردند که ده ها نقاشی پیکاسو را تجزیه و تحلیل می کرد و خود را برای درک سبک هنرمند آموزش می داد.

فناوری پنج مرحله ای چه چیزهایی هستند؟

تصویربرداری طیف سنجی: اشعه ایکس و/یا تصاویر مادون قرمز اجازه می دهد تا رنگ زیر به وضوح آشکار شود. با این حال، اثری از قطعه خارجی به همراه قطعه داخلی پنهان در داخل تصاویر طیف سنجی باقی می ماند.

این تصویر برای جداسازی قطعات بیرونی و داخلی پردازش می شود.

هوش مصنوعی: یک شبکه عصبی روی مجموعه ای از آثار هنری توسط هنرمندی که تصور می شود نقاشی زیر را ترسیم کرده است، آموزش دیده است. این شبکه سپس می تواند تصویری از قطعه داخلی پردازش شده به سبک هنرمند را سبک سازی کند.

تولید نقشه بالا: با استفاده از قطعه سبک با قطعه داخلی پردازش شده، نقشه ای از آثار هنری ایجاد می شود. نقشه بافت قطعه را می دهد و در آخرین مرحله، چاپ سه بعدی استفاده می شود.

چاپ سه بعدی: سرانجام، قطعه با استفاده از چاپ سه بعدی اثر هنری روی بوم، با اندازه دقیق نقاشی اصلی، با استفاده از قطعه سبک شده و نقشه زنده می شود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *