اوایل سال جاری میلادی آی‌مک ۲۴ اینچی اپل با چیپ M1 معرفی شد و اکنون طرفداران محصولات اپل منتظر رونمایی از نسخه قدرتمندتر و بزرگتر آن هستند. حالا یکی از منابع موثق حوزه فناوری از معرفی این محصول با نام آی‌مک یا آی‌مک پرو در نیمه اول ۲۰۲۲ خبر داده و برخی مشخصاتش مانند بهره‌مندی از تراشه‌های M1 پرو و مکس را افشا کرده است.


گفته می‌شود اپل برای اینکه بین این محصول و آی‌مک ۲۴ اینچی تفاوت ایجاد کند، از کلمه پرو استفاده خواهد کرد. این منبع به نام «Dylan» گفته اپل این محصولش را به نمایشگر ۲۷ اینچی Mini-LED با فناوری پروموشن مجهز می‌کند تا کاربران رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را تجربه کنند.

در حالی که آی‌مک ۲۴ اینچی از حاشیه‌های سفید رنگ بهره می‌برد، آی‌مک پرو حاشیه‌های مشکی رنگ خواهد داشت و این حاشیه‌ها باریک‌تر هم می‌شوند. طبق ادعای این منبع، اپل برای محصول جدیدش سیستم امنیتی فیس آیدی را امتحان کرده، اما هنوز نمی‌توان با قطعیت درباره استفاده از آن اظهارنظری کرد.

آی‌مک ۲۴ اینچی M1


به نظر می‌رسد اپل برای این محصول جدیدش حداقل از ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده خواهد کرد و تمام آن‌ها را به پورت HDMI، درگاه کارت حافظه و چندین پورت USB-C/تاندربولت مجهز می‌کند تا شبیه نسل جدید مک‌بوک پرو باشند. همچنین گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها روی شارژر پورت اترنت قرار می‌دهند.

طبق ادعای Dylan، اپل آی‌مک پرو ۲۷ اینچی را با قیمت پایه ۲۰۰۰ دلار در نیمه اول ۲۰۲۲ روانه بازار می‌کند و این محصول جایگزین مدل‌های ۲۷ اینچی کنونی آی‌مک با پردازنده‌های اینتل می‌شود.

تا به امروز اطلاعات زیادی درباره آی‌مک با نمایشگر بزرگتر به اینترنت راه پیدا نکرده، اما «مارک گرومن»، خبرنگار بلومبرگ در گذشته گفته بود که اپل روی چنین دستگاهی کار می‌کند. البته گزارش‌ها از توقف توسعه چنین محصولی برای عرضه آی‌مک ۲۴ اینچی با تراشه M1 خبر داده بودند، اما حالا که این محصول روانه بازار شده، کوپرتینویی‌ها می‌توانند روی نسخه بزرگترش تمرکز کنند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *