راهکارهایی برای مدیریت

اهمیت مدیریت تجارت بین الملل ارتباطات کارآمد بین خطوط تجاری مانند ارائه دهندگان خدمات تدارکات، ارائه دهندگان خدمات ثالث، کارگزاران گمرکی و عوامل تجارت بین المللی را پشتیبانی می کنند.

کارشناسان مدیریت تجارت بین الملل سه مزیت بارز مدیریت تجارت بین الملل را برای شرکت های وارداتی و صادرات مشخص کرده اند که به شرح ذیل هستند:

فرآیندهای عملیاتی سریع تر:

شرکت ها مدیریت تجارت بین الملل را عمدتا اتخاذ می کنند تا به ارسال محموله ها سرعت بخشند و هزینه های مربوط به پیگیری محموله را سرعت بخشند.

راه حل هایی که مدیریت تجارت بین الملل ارائه می دهد می تواند کارایی کل زنجیره تامین را بوسیله ی انتقال اطلاعات جمع شده به افزایش دهد.


تأخیر کمتر :

برای تحویل سفارش حمل و نقل قبل از حمل و نقل، شرکت های ارسال کننده ی محموله باید تمام اسناد مربوطه را تهیه کنند و اطمینان حاصل کنند که به درستی تکمیل شده اند.

شرکت های باربری از تغییرات نظارتی اخیر در مورد حمل کالاهای خاص آگاهی ندارند.

این موضوع اغلب منجر به هزینه های ذخیره سازی بالاتر و گاهی حتی آسیب محصول منتقل می شود.

در اینجا است که نقش مدیریت تجارت بین الملل پررنگ تر می شود.

سیستم های مدیریت تجارت بین الملل اطمینان حاصل می کنند که سند سازی مرتبط با عملیات گمرکی ، صادرات و واردات سریعا و به درستی انجام می شود..


مدرک مدیریت تجارت بین الملل

شفافیت درباره ی هزینه ی تمام شده در انبار:

یک استراتژی شفاف هزینه ی تمام شده در انبار نقش مهمی در زنجیره تامین پایدار و سودآور ایفا می کند.

این موضوع می تواند به این امر کمک شایانی کند:

مدیریت تجارت بین الملل هزینه های تمام شده در انبار و همچنین خدمات انبار داری و حمل نقل کالاها را شفاف سازی می کند. تمامی داده های جمع آوری شده برای برنامه ریزی و تجارت بین الملل ارزشمند هستند.

راهکارهای ارائه شده توسط :

مدیریت تجارت بین الملل

مدیریت لجستیک

واردات

صادرات

عملیات مالی را پشتیبانی می کند.

. هم چنین این راهکارها به تعیین هزینه ها، افزایش بهره وری و اتصال اجزای زنجیره ی تأمین به هم کمک می کند.

برون سپاری و همکاری با اشخاص ثالث بخشی اجتناب ناپذیر از جریان های کاری روزانه در این کسب و کار است.

به طور معمول، یک شرکت تنها به خودی خود نمیتواند تمام فرآیندهای دخیل یعنی از تولید تا حمل و نقل محموله، انبار داری و توزیع به کاربر نهایی را اداره کند.

هزینه نهایی یک محصول و رضایت مشتری از آن به میزان قابل توجهی در کیفیت ارتباط بین اعضای زنجیره تامین بستگی دارد. سیستم مدیریت تجارت بین الملل به مدیران تجارت بین الملل اجازه می دهد تا به راحتی و به طور همزمان روند عملیات داخلی و خارجی را هدایت کنند و هزینه ها را کاهش دهند.

هم چنین در بخش های صادرات و واردات

هم چنین بخش های گمرکی بسیار حائز اهمیت است. این اهمیت به دلیل اهمیت تجارت بین الملل است که باید در اینجا به آن اشاره کنیم.

اهمیت تجارت زمانی پررنگ تر می شود که منابع و ظرفیت در کشور وجود ندارد تا نیازها و خواسته های داخلی کشور برآورده شوند.

دنیای صنعتی شده مدرنی که در آن زندگی می کنیم، اگر در آن صادرات و واردات وجود نداشته باشد، بسیاری از نیازهای زندگی مدرن هم برآورده نخواهد شد. به طور ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، تجارت بین المللی در قلب اقتصاد جهانی امروز قرار دارد. تجارت بین الملل در واقع برای بقای هر کشوری ضروری است.

به دلایل انجام عبارتند ازمیزان دسترسی:

گاهی اوقات ممکن است یک محصول در داخل تولید شود. از این رو، تنها راهی که مصرف کنندگان می توانند به آن محصول دسترسی پیدا کنند، وارد کردن آن محصول است. مواد اولیه مانند روغن، آهن، بوکسیت، طلا و غیره ممکن است در داخل کشور وجود نداشته باشد. برای مثال ژاپن دارای ذخایر داخلی نفت داخلی نیست. با این حال، این چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است. ژاپن تقریبا تمام نفت خود را وارد می کند


تقاضا:

هنگامیکه تقاضا برای یک محصول بالا رود و در داخل آن محصول را نمی توان به طور انبوه تولید کرد، وارد کردن آن محصول اقتضاء می کند.


قیمت:

شاید یک شرکت خارجی بتواند محصول ارزان تری تولید کند.


کیفیت:

برخی از شرکت های خارجی شاید یک محصول با کیفیت بهتری تولید کنند.

اهمیت هایی است که عبارتند ازتنوع بیشتر کالاهای در دسترس:


تجارت بین الملل انواع مختلف محصول خاصی را از مقصد های مختلف به ارمغان می آورد. این به مشتریان مجموعه ای گسترده تر از گزینه ها را در اختیار آنها می گذارد که نه تنها کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد، بلکه به طور کل به رشد کشور کمک خواهد کرد.


تخصیص کارآمد و استفاده بهتر از منابع:


تخصیص کارآمد و استفاده بهتر از منابع یکی از مزایای مدیریت تجارت بین الملل به حساب می آید زیرا کشورها تمایل دارند کالاهایی را تولید کنند که در آنها مزیت نسبی دارند. هنگامی که کشورها از طریق مزیت رقابتی محصولی را تولید می کنند، از اتلاف مجدد منابع جلوگیری به عمل می آورد. این کار باعث می شود تا کشورها قدرت بازاریابی بهتری پیدا کنند.


افزایش کارایی در تولید:


تجارت بین المللی باعث افزایش بهره وری در تولید می شود زیرا کشورها سعی می کنند روش های بهتر تولید را برای حفظ هزینه ها اتخاذ کنند تا در بازار رقابتی باقی بمانند. کشورهایی که می توانند محصول را با کمترین هزینه ممکن تولید کنند قادر به کسب سهم بیشتری در بازار خواهند بود. از این رو انگیزه برای تولید کارآمد بیشتر می شود. این کار به افزایش استانداردهای محصول و مشتریان کمک می کند تا در نهایت محصولی با کیفیت بهتر به بازار عرضه شود.

ایجاد اشتغال:


به دلیل اینکه بازار کالای یک کشور از طریق تجارت گسترده می شود، از طریق تجارت بین الملل می توان مشاغل بسیاری را ایجاد کرد. تجارت بین المللی به ایجاد اشتغال بیشتر از طریق ایجاد صنایع جدیدتر برای تامین نیازهای کشورهای مختلف کمک می کند. این به کشورها کمک می کند تا نرخ بیکاری خود را کاهش دهند.


مصرف با هزینه کمتر:


تجارت بین الملل یک کشور را قادر می سازد تا کالاهای مصرفی را که نمی توان آنها را داخل کشور تولید کرد و ممکن است هزینه بسیار زیاد داشته باشند ، تولید کند. از این رو وارد کردن آن محصول از کشور خارجی آسان تر است و هزینه ی کمتری دارد. تجارت بین المللی هزینه های پایین تر را برای مصرف کنندگان مد نظر قرار می دهد. کشورها می توانند بر تولید محصولی تمرکز کنند که هزینه ی آن پایین تر است و در فعالیت هایی با کمترین هزینه شرکت کنند. تمرکز بر مزایای رقابتی بازار به این معنی است که کشورها می توانند تولید و بهره وری را به حداکثر برسانند، که منجر به پتانسیل بیشتری برای سود و رشد اقتصادی می شود.


ترغیب صلح و حسن نیت:


تجارت بین الملل صلح، حسن نیت و درک متقابل میان ملت ها را تقویت می کند. وابستگی اقتصادی کشورهای مختلف اغلب منجر به ایجاد ارتباط نزدیک فرهنگی و در نتیجه اجتناب از جنگ بین آنها می شود. به عبارت دیگر، تجارت بین الملل می تواند درگیری های بین المللی و جنگ را کاهش دهد. این ممکن است در نگاه اول هیچ اثری ایجاد نکند، اما در بلند مدت مثمر ثمر خواهد بود. تجارت جهانی روابط بلند مدت دو طرف سودمند یا همزیستی ایجاد می کند. به عبارت دیگر، تجارت بین الملل به جای درگیری ، همکاری و صلح را ترغیب می کند.

تخصیص منابع:


برخی از کشورها به هر منبع یا محصولی که بخواهند دسترسی ندارند و باید به واردات متکی باشند تا نیازهای ضروری شهروندان خود را برآورده سازد. تجارت بین الملل به کشورها اجازه می دهد که اقتصاد خود را در مناطقی که منابعشان را می توان به بهترین شکل اختصاص داد، در آن محل اختصاص دهند. به عنوان مثال، ذخایر نفت برخی از کشورها باعث می شود تا تبدیل به صادر کننده نفت خام شوند، در حالی که فضاهای وسیع در کشوری مانند برزیل آن را تبدیل به یک مکان ایده آل برای دامداران می کند.


نوآوری:


برای شرکت ها، موضوع اصلی تجارت بین المللی نوآوری است. آنها باید نوآوری کنند تا محصولات خود را از سایر رقبا متمایز کنند؛ نوآوری برای بهبود قیمت برای مصرف کنندگان و نوآوری برای اول بودن در بازار با ایده های جدید. دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا (USTR) نشان داد که شرکت های آمریکایی که در بازارهای بین المللی رقابت می کنند، علت صرف کردن زمان روی نوآوری به رقابت با شرکت های دیگر و پتانسیل بازدهی سریع در بازارهای بین المللی منتسب می شود.


سرمایه گذاری:


تجارت بین المللی باعث سرمایه گذاری در دو جهت می شود. اولا، شرکت ها در تحقیق و توسعه داخلی سرمایه گذاری می کنند تا محصولات جدید را به بازار عرضه کند یا محصولات موجود را بهتر کنند. اندازه بزرگ بازار بین المللی به این معنی است که شرکت ها به طور بالقوه می توانند بازده سرمایه گذاری خود را سریع تر از آن چه در انتظار است، بیشتر کنند. دومین عامل که سرمایه گذاری را تحت تأثیر قرار می دهد، بازکردن بازارهای جدید است. در پی توافقنامه قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA)، میلیاردها دلار از سرمایه گذاران آمریکایی به مکزیک هجوم آوردند. سرمایه گذاران کارخانه های جدیدی را ساختند و فرصت های جدید شغلی برای میلیون ها شهروند مکزیکی ایجاد کردند.


ایجاد ثروت:


تجارت بین الملل می تواند ثروت اقتصادی را در مقیاس جهانی ایجاد کند، زیرا هر کشوری درآمد و رشد خود را می تواند با تمرکز بر صادرات بهترین محصولات و تمرکز بر واردات محصولاتی که تولید آنها در داخل کشور هزینه ی بیشتری در بر دارد، افزایش دهد. یک کشور درآمد حاصل از صادرات کالاها و خدمات اضافی را بدست می آورد که بازار داخلی آن به کشورهای دیگر نیاز ندارد و مزیت رقابتی متفاوتی دارد. پولی که از صادرات دریافت می شود، می تواند برای واردات کالاها و خدمات استفاده شود که کشورهای دارای مزیت رقابتی آن را تولید می کنند- مانند انگلستان و پرتغال که گندم را تجارت می کنند ولی در یک مقیاس جهانی با محصولات و خدمات بی شمار.


کارآیی تولید:


فزایش رقابت و فشار روی قیمت کالاهای وارداتی باعث می شود تا شرکت ها در شیوه های تولید و عملیات کلی کارآیی بیشتری داشته باشند. شرکت ها از طریق چندین راه موفق به کسب کارایی بهتر می شوند. آنها ممکن است روش های نوین تولید را ابداع کنند یا فرآیندهایی را که در حال حاضر در آنها وجود دارد بهبود بخشد. آنها ممکن است با مواد جدید آزمایش کنند یا به دنبال منابع جایگزین برای اجزای ضروری محصولات خود باشند. تجارت بین المللی باعث می شود تا تولید بهبود یافته، قیمت خرده فروشی کاهش یابد و در اغلب موارد، رقابت برای فروش بیشتر می شود و کشورها سعی می کنند کیفیت محصول خود را افزایش دهند.

1,359 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *