فهرست کامل محصولات شرکت از ابتدای تأسیس آن تا زمان کنونی به شرح زیر است:
نوشابه بدون کافئین – Caffeine-Free Coca-Cola (از سال ۱۹۸۳ تاکنون)

طعم گیلاس سیاه – Cherry Coca-Cola (از ۱۹۸۵ تاکنون):
این نوشابه تنها در کانادا بفروش میرسد و تا سال ۲۰۰۶ در آمریکا نیز موجود بود.
طلایی – Golden Coca-Cola: این نوشابه تنها در سال ۲۰۰۱ در کارخانه کوکاکولاهای پکن چین بهمنظور گرامیداشت میزبانی المپیک توسط چین تولید شد.
لیمویی – Coca-Cola with Lemon (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵):
این نوشابه در حال حاضر در کشورهای استرالیا، ساموآی آمریکایی، اتریش، بلژیک، برزیل، چین، دانمارک، فدراسیون بوسنی و هرزگوین، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ایسلند، کره، لوکزامبورگ، ماکائو، مالزی، مغولستان، هلند، کالدونیای جدید، نیوزیلند، رئونیون، سنگاپور، اسپانیا، سوئیس، تایوان، تونس، بریتانیا، ایالاتمتحده و کرانه باختری – غزه موجود است.
وانیلی – Coca-Cola Vanilla (۲۰۰۷ تاکنون):
این نوشابه در حال حاضر در کشورهای اتریش، استرالیا، چین، جمهوری چک، کانادا، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، نیوزلند، مالزی، اسلواکی، آفریقای جنوبی، سوئد، سوئیس، بریتانیا و ایالاتمتحده آمریکا موجود است.
طعم لیموترش – Coca-Cola with Lime (۲۰۰۵ تاکنون):
مرکبات -Coca-Cola Citra (۲۰۰۵ تاکنون):
این نوشابه در حال حاضر در کشورهای بلژیک، لیتوانی، هلند، سنگاپور، کانادا، بریتانیا و ایالاتمتحده آمریکا موجود است.
تمشک – Coca-Cola Raspberry (۲۰۰۵ تاکنون): این نوشابه تنها در نیوزلند، استرالیا، آمریکا و انگلستان موجود است
این نوشابه تنها در بوسنی و هرزگوین، نیوزلند و ژاپن موجود است
ترکیبی گیلاس سیاه و وانیل – Coca-Cola Black Cherry Vanilla (۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷):
نوشابه کوکاکولا در سال ۲۰۰۷ جایگزین نوشابه وان این کوکاکولا شد.
قوی قهوه – Coca-Cola Blāk (از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸): این نوشابه تنها در کشورهای آمریکا، فرانسه، کانادا، جمهوری چک، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان و لیتوانی موجود بود کوکاکولای پرتقالی- Coca-Cola Orange: این نوشابه در حال حاضر در کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان، سوئیس، اتریش و منطقه جبلالطارق موجود است
لایف- Coca-Cola Life (از ۲۰۱۳ تاکنون):
شکر از گیاه استویا، نوعی شیرینکننده طبیعی نیز استفاده شده است.
زنجبیلی – Coca-Cola Ginger (از ۲۰۱۶ تاکنون):
این نوشابه تنها در نیوزلند، استرالیا و ویتنام موجود است.
پرتقالی با طعم وانیل – Coca-Cola Orange Vanilla (از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱):
هدف از تولید این نوشابه تولید یک نوشیدنی با طعمی شبیه طعم بستنی پرتقالی بوده و این نوشابه در حال حاضر تنها در آمریکا موجود است.
نوشابه انرژیزای کوکاکولا – Coca-Cola Energy (از ۲۰۱۹ تاکنون):
نوشابه انرژیزای کوکاکولا دربردارنده ویتامین b۶، ویتامین b۳ و عصاره گیاه دارویی گوارنا (مناسب برای کاهش وزن، تقویت حافظه، رفع خستگی، تقویت توانایی یادگیری، حفظ سلامت قلب و مقابله با سرطان و باکتری) است. این نوشابه تنها در آمریکا، آمریکا و کانادا موجود است و نوع بدون شکر و طعم گیلاس آن نیز روانه بازار شده است.
دارچینی – Coca-Cola Cinnamon (از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰):
این نوشابه کوکاکولا تنها در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در آمریکا بهصورت محدود عرضه شد
طعم قهوه – Coca-Cola with Coffee (از ۲۰۱۹ تاکنون):
این نوشابه در بازارهای مختلف اروپا و دو کشور آمریکا و کانادا عرضهشده و نوع سیاه، بدون شکر و طعم وانیلی و کاراملی این نوشابه نیز تولید شده است.
طعم ترکیبی گیلاس و وانیل – Coca-Cola Cherry Vanilla (از سال ۲۰۲۰ تاکنون):
نوشابه کوکاکولا تنها در آمریکا موجود است
طعم فضا!- Coca-Cola Starlight (از سال ۲۰۲۲):
عرضه این نوشابه کوکاکولا با طعمی منحصربهفرد که طبق گفته شرکت در ایجاد آن از فضا الهام گرفته شده است، از سال ۲۰۲۲ آغاز شده و در حال حاضر تنها در آمریکای شمالی موجود است.
نوشابه ترشمزه و نیروبخش اسپرایت (Sprite)، نوشابه آکوریس گلوکوشارژ (Aquarius Glucocharge) برای تأمین آب کافی موردنیاز بدن، آبمعدنی اسمارت واتر (Smart Water)، یکی از پنج برند برتر آبمعدنی در آمریکا، آب سیب مینوت مید نوتریفورس اپل (Minute Maid Nutriforce Apple) و آبمیوه ترکیبی مینوت مید ویتا پانج (Minute Maid Vita Punch) متشکل از آب سیب قرمز، انبه و آناناس، از دیگر محصولات کوکاکولا هستند.
جالب است بدانید نوشابه میوهای محبوب و معروف فانتا ونوشیدنی گریپفروت فرسکا (Fresca) نیز توسط کوکاکولا تولید شده است.

محصولات برندهای مختلفی عرضه میشوند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
نوشیدنیهای آدس (Ades): نوشیدنی تهیهشده با سویا
چای سبز آیاتاکا (Ayataka)
آبمیوه چیویتا (Chivita): عرضهکننده ۵ طعم آبمیوه با طعمهای سیب، پرتغال، آناناس، انبه و انگور قرمز
آبمعدنی سیل (Ceil)
قهوه کاستا یا کاستا (Casta Coffee)
آبمعدنی دسانی (Dasani waters)
آبمیوهها و نکتارهای دل وال (Dell Valle)
شیرهای طعم دار فیرلایف (FairLife) با طعم شکلاتی و توتفرنگی.
در ضمن این شرکت شیر کمچرب و شیر بدون چربی نیز عرضه میکند.
چای و نوشیدنیهای میوهای غیر گازدار شرکت فوز (Fuz)
قهوه جورجیا یا جورجیا کافی (Georgia Coffee)
چای ارگانیک آنست تی (Honest tea)
آبمعدنی آی لوهانس (ILOHAS)
اسموتی و آبمیوههای شرکت اینوسنت درینکز (Innocent Drinks)
نوشیدنیهای ورزشی انرژیزای شرکت پاورید (Powerade)
آبپرتقال شرکت سیمپلی (Simply)
نوشابهها و آبمعدنیهای شرکت شویبس (Schweppes):
جالب است بدانید این شرکت نخستین شرکت تولیدکننده نوشابه و آبمعدنی در جهان در سال ۱۷۸۳ است و علاوه بر محصولات مذکور در زمینه تولید انواع لیموناد، آب گازدار و نوشابههای زنجبیلی نیز فعالیت میکند.
آبمعدنیهای طعم دار توپو چیکو (Topo Chico) با طعم لیموترش، گریپفروت و نارنگی
آبهای ویتامینه
محصولات معرفیشده و شرکتهای تولیدکننده این نوشیدنیها، تنها بخشی از نوشیدنیها و برندهای زیرمجموعه کوکاکولا هستند.
در حال حاضر در حدود ۴۰۰۰ نوشیدنی مختلف با بیش از ۵۰۰ برند متعلق به کوکاکولا تولید میشوند و امتحان کردن تمام این نوشیدنیها در حدود ۱۱ سال طول میکشد!
طراحی لوگو_لوگوی کوکاکولا
لوگوی معروف شرکت که با رنگ سفید و قرمز ایجاد شده، در سال ۱۸۸۵ توسط «فرانک میسون رابینسون» (Frank Mason Robinson) با خط «اسپنسر» (Spencerian Script)، نوعی خط خوشنویسی لاتین، طراحی شد.
این خط دراوسط قرن نوزدهم در آمریکا شکل گرفت و در آن زمان خط اصلی مورداستفاده برای نوشتن دست خط رسمی بود.
خط اسپنسر تنها برای طراحی لوگوی کوکاکولا استفاده شد و در هیچ لوگوی دیگری به کار گرفته نشد
طراحی بطری_بطری های کوکاکولا
نخستین بطریهای شیشهای نوشابههای کوکاکولا که امروزه «بطریهای کانتور» (contour bottle) در سال ۱۹۱۵ توسط «ارل آر. دین» (Earl R. Dean)، طراح بطری و «هارولد ریشر» (Harold Hirsch)، مشاور عمومی شرکت، انجام شد.
شرکت در این سال رقابتی بین طراحان بطری ترتیب داد و از آنها خواست بطری خاصی را طراحی کنند که ازبطریهای شرکتهای رقیب کاملاً متمایز باشد و بطری طوری طراحی شود که حتی اگر در تاریکی باشد و یا حتی شکسته باشد، افراد در اولین نگاه به آن متوجه شوند بطری متعلق به نوشابه کوکاکولا است.
شرکتی که تولید بطریهای نوشابه به آن واگذار شده بود.
تصمیم گرفت بطریهای نوشابه کوکاکولا برگ کوکا یا دانههای کولا باشد؛ اما دین شکلی مربوط به این گیاه و دانه پیدا نکرد و در جستجوهای خود بهصورت تصادفی با تصویر دانه کاکائو که شبیه کدوحلوایی بود، مواجه شد و تصمیم گرفت در طراحی بطری از همین شکل الهام بگیرد.
اما به دلیل اینکه در این طراحی قطر قسمت میانی بطری بیشتر از قطر قسمت پایینی آن میشد و بطری به دلیل این ساختار روی نوار انتقال بطریها ثابت باقی نمیماند، طراحی کمی تغییر کرد و قطر قسمت میانی کاهش داده شد.
در سال ۱۹۱۶ طراحی دین پذیرفته شد و در همان سال نوشابههای کوکاکولا با این بطریها روانه بازار شدند.
در سال ۱۹۲۰ بطری نوشابههای کوکاکولا به یک استاندارد برای این شرکت تبدیل و در سال ۱۹۲۳ در طراحی آن تجدیدنظر و «بطری کریسمس» (Christmas bottle) نام گرفت.امروزه بطری نوشابههای کوکاکولا یکی از شناختهترین بطریهای طراحیشده محسوب میشوند و حتی در تاریکی هم میتوان آنها را تشخیص داد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ نخستین بطری نوشیدنی ساختهشده از زبالههای پلاستیکی گرفتهشده از اقیانوس را تهیه کرد. به نظر میرسد کوکاکولا این اقدام را در راستای پاسخگویی به انتقادات مطرحشده علیه این شرکت در رابطه با آسیب آن به محیط زیست انجام داده است.
تبلیغات
نخستین تبلیغ مربوط به کوکاکولا در سال ۱۸۸۶ در مجلهای به نام «مجله آتلانتا» (Atlanta Magazine) منتشر شد. در این تبلیغ مدعی شده بود که نوشابههای این شرکت اعصاب را تقویت میکنند و خستگی را از بین میبرند.
نخستین تبلیغ کوکاکولا
در سال ۱۸۹۴ نخستین تبلیغ دیواری کوکاکولا در فضای باز در شهر کارترسویل در ایالت جورجیا نیز ایجاد شد.
تبلیغ کوکاکولا
طراح لوگوی کوکاکولا، تأثیرگذاری نخستین تبلیغات این شرکت را افزایش داد و نقش مهمی در این زمینه ایفا کرد. در آن زمان مرسوم بود برای تبلیغات نوشابه کوپن رایگان به افراد بدهند؛ اما او پیشنهاد داد شرکت بهجای این روش از بنرهای تبلیغاتی و علائم راهنمایی رانندگی استفاده کند.
کوکاکولا تبلیغات رسمی خود را در دهه ۱۹۲۰ با استفاده از تصویر بابانوئل با لباس معروفش آغاز کرد.
در حقیقت تصویر امروزی بابانوئل به لطف این تبلیغ کوکاکولا ایجاد شده است. هدف اصلی کوکاکولا از استفاده از دو عنصر کریسمس و بابانوئل در تبلیغات خود، تلاش برای جلوگیری از کاهش فروش نوشابههای خود در فصل زمستان بود.
تبلیغات کوکاکولا
یکی از مهمترین اقدامات تبلیغاتی کوکاکولا خرید شرکت فیلمسازی »کلمبیا پیکچرز» (Columbia pictures) بود .
تا نوشابههای خود را در فیلمهای ساخت این شرکت تبلیغ کند.
یکی از اقدامات عجیب این شرکت در زمینه تبلیغات، تبلیغ استفاده از نوشابههای کوکاکولا بهجای چای یا قهوه در وعده صبحانه بود!
در سال ۱۹۸۹ این شرکت طرحی تبلیغاتی را برای جذب مشتریان بیشتر ایجاد کرد.
این طرح شرکت کارتهایی را به مشتریان خود میداد و مشتریان میتوانستند.
خرید ، کالاهایی مثل مواد غذایی و لباس و وسایل سرگرمکننده را بهعنوان جایزه از فروشنده مطالبه کنند.
این شرکت کوپنهایی را نیز تهیه کرده بود که افراد با ارائه آنها به فروشندگان میتوانستند نوشابه رایگان دریافت کنند
غول صنعت نوشابهسازی در سال ۲۰۰۶ طرح مشابه دیگری را شروع کرد.
در این طرح که My Coke Rewards نام داشت.
مشتریان کدهای مندرج روی درب برخی از محصولات را در وبسایتی ثبت و امتیاز کسب میکردند و زمانی که امتیاز به حدنصاب میرسید.
جایزه دریافت کردند.
راهاندازی کاروان تریلیهای تحویل بار در زمان تعطیلات که با چراغهای کریسمس و لوگوی کوکاکولا تزئین می شدند.
یکی دیگر از روشهای تبلیغاتی کوکاکولا بود.
تریلی کوکاکولا
کمپین «Share a coke» (به اشتراکگذاری کوکاکولا) که در سال ۲۰۱۱ در استرالیا راهاندازی شد، یکی دیگر از اقدامات تبلیغاتی جالب این شرکت بود.
در این کمپین تبلیغاتی روی نوشابههای کوکاکولا بهجای لوگوی شرکت
از ۱۵۰ مورد از معروفترین اسامی افراد با همان طرح و رنگ لوگوی کوکاکولا استفاده میشد.
این طرح در سال ۲۰۱۳ در انگلستان نیز اجرا شد.
کمپین «Share a coke»
جالب است بدانید که در سال ۱۹۵۰ تصویر نوشابه کوکاکولا روی جلد مجله تایم چاپ شد.
این نخستین باری بود که تصویر یک کالا روی مجله تایمز دیده میشد
اسپانسری یکی دیگر از شیوههای تبلیغاتی تأثیرگذار کوکاکولا بود.
این شرکت از سال ۱۹۲۸ تاکنون در تمام ادوار المپیک تابستانی و زمستانی اسپانسر بوده است .
قصد دارد تا المپیک ۲۰۳۲ نیز بهعنوان اسپانسر در بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان حضور پیدا کند.
بدون دیدگاه