موقعیت های شغلی در تجارت بین الملل

شامل برخورد با قوانین پیچیده، سیاست ها، فرهنگ ها و استراتژی ها است، که اغلب نیاز به آموزش مستمر و توسعه حرفه ای دارد تا کار به نحو احسن پیش برود.

مدیر بازاریابی بین الملل


مدیر بازاریابی جهانی مسئول فعالیت های سازمان مربوط به تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی است. به همین دلیل، آنها بخش مهمی از رشد تجارت بین المللی سازمان هستند. آنها برنامه ریزی و اجرای کمپین های تبلیغاتی فروش محصولات و خدمات را هدایت می کنند. مدیران بازاریابی بین الملل شروع به تحقیق برای کمک به توسعه کمپین های بازاریابی موثر و ارزیابی اثربخشی این کمپین ها می کنند.

به عنوان یک مدیر، آنها نظارت بر بودجه بازاریابی سازمان و تصمیم گیری در مورد نحوه اختصاص منابع به فعالیت های مختلف را انجام می دهند. در بحث بین الملل، مدیران بازاریابی نیاز دارند تا از قوانین و مقررات بازار هدف، و همچنین آنچه که ممکن است از نظر فرهنگی نادرست باشد، آگاه باشند. آنها باید از موانع فرهنگی آگاه باشند که ممکن است از یک مبارزات انتخاباتی که در یک بازار موثر است جلوگیری کنند.


مدیر امور مالی تجارت بین الملل


مدیران مالی مسئولیت تجارت بین الملل، سازماندهی و هدایت بخش مالی را که در زمینه بین المللی دخیل است را بر عهده دارد. آنها توسعه ی مدل های مالی مورد استفاده یک سازمان را نظارت می کنند. اغلب آنها به عنوان یک رابط بین سازمان و ذینفعان خارجی در موضوعات مربوط به امور مالی سازمان فعالیت می کنند.

درآمد مدیر امور مالی تجارت بین الملل بین 50000 تا 130000 دلار در آمریکا است. کار کردن به عنوان مدیر امور مالی تجارت بین المللی نیاز به درک گسترده ای از وضعیت مالی سازمان دارد. نگاه دقیق به چشم انداز و اهداف مالی و بررسی نحوه تعامل بین شرایط اجتماعی و سیاسی در عرصه ی بین الملل، ضروری است.


متخصص تجارت بین الملل


متخصص تجارت بین الملل ممکن است در صنایع مختلف از جمله سازمان های مالی، شرکت های تولیدی یا دولت کار کند. این متخصصان اغلب مسئول تجزیه و تحلیل اطلاعات تجارت خارجی ، ارزیابی بازار و عوامل اقتصادی که ممکن است بر تجارت و شرکت در برنامه های توسعه تاثیر بگذارد، هستند.

متخصصان تجارت بین الملل، شبیه به اقتصاددانان جهان، تمام وقت کار می کنند، اگر چه ممکن است به دلیل تغییرات زمان در سراسر جهان ساعت های نامنظم کاری داشته باشند. بسته به نوع پروژه، ممکن است در صورت لزوم با برخی از متخصصین دیگر در زمینه های مرتبط همکاری کنند. طبق گفته Payscale.com، در سال 2016، متخصصان تجارت بین المللی حقوق سالانه میانگین برابر با 62،641 دلار دریافت کردند.

مدیر زنجیره ی تأمین


مدیران زنجیره تامین مسئول حمل و نقل کالا، از تولید کنندگان و تامین کنندگان به مشتری هستند. آنها هر مرحله از جریان تولید را از خرید مواد خام تا تحویل محصول نهایی نظارت و مدیریت می کنند. به عنوان مدیر زنجیره ی تأمین مقدار مناسب محصول را در زمان مناسب تضمین می کنید و همچنین ذخیره سازی محصول را هماهنگ می کنید.

سازماندهی حرکت کالا از مراکز توزیع به مشتریان و فروشگاه ها شامل پیش بینی روند و مدیریت موجودی ها می شود. کار در صنعت زنجیره تامین می تواند بسیار جالب باشد و فرصت های زیادی برای توسعه حرفه ای وجود دارد که شامل پیشرفت در مدیریت ارشد زنجیره تامین هم می شود. این صنعت به خوبی برای کسی که به شدت انگیزه دارد و دارای شور و شوق برای محیط بسیار چالش برانگیز باشد، مناسب است.
حقوق در ابتدای کار برای مدیران زنجیره تامین بین 20،000 تا 25،000 پوند است. با افزایش مسئولیت و وظایف مدیریتی، حقوق می تواند بین 25000 پوند و 45000 پوند افزایش یابد. شرکت های بزرگ ممکن است بیشتر پرداخت کنند، و پیشرفت به تجربه بستگی دارد. مدیران ارشد در سطح متوسط می توانند تا 60،000 پوند درآمد کسب کنند. مدیران ارشد و مدیران در بالاترین سطح، می توانند سالانه بیش از 100 هزار پوند کسب درآمد کنند.


ترخیص و یا حق العمل کار گمرک


در شرکت های بازرگانی، حمل و نقل کالا، شرکت های واردات و صادرات، شرکت های کشتیرانی و حمل کالا می تواند مشغول به کار شود.

به وارد کنندگان کمک می کند تا شرایط لازم حقوقی و اسناد و مدارک مربوط به ترخیص کالا را فراهم آورد. طبق گزارش اداره ی آمار کار ایالات متحده آمریکا، میزان حقوق سالانه ترخیص کاران گمرک در سال 2012 برابر با 65120 دلار و میانگین دستمزد ساعتی برابر با 31.31 دلار بوده است.

با تجربه که نقش مدیریت در تدارکات یا خرید را دارند، ممکن است به میزان 94.145 دلار در سال در آمد داشته باشند. اجزای اصلی در یک محیط کسب و کار جهانی در حال گسترش هستند.

طبق گزارش وزارت کار ایالات متحده، این موقعیت کاری چشم انداز روشنی دارد و پیش بینی می کند که تعداد مشاغل ترخیص کالا تا 2020 به طور متوسط 10 تا 19 درصد رشد خواهد داشت.


کار گزار حمل و نقل

شرایط حمل و نقل و باربری از طریق دریایی، هوایی یا زمینی هستند کمک می کند تا شرکت های باربری که آماده ی حمل و نقل و باربری هستند را پیدا کند یعنی به نوعی واسطه عمل می کند.

آنها مسئول کارگزاری قراردادهای هستند و مدیریت بارهای ناوگان حمل و نقل را بر عهده دارند. آنها مسئول برقراری خط ارتباطی با شرکت باربری به منظور به روز رسانی وضعیت بار حمل و نقل می باشند.

کسب و کار خود را به راه اندازند و یا برای یک شرکت کارگزاری حمل و نقل کار کنند. آنها مسئول منظم کردن حمل و نقل و پیگیری یک بار توسط یک شرکت باربری هستند. طبق سایت PayScale، حقوق و دستمزد کارگزاران حمل و نقل سالانه بین 41.952 دلار است. به خاطر داشته باشید که این یک میانگین حقوق پایه بدون هیچ گونه کمک یا پاداش است. کارگزاران مجرب و معتبر درآمدی برابر با 90000 دلار هم می توانند داشته باشند.

هماهنگ کننده لجستیک


هماهنگ کننده لجستیک در حمل و نقل یا انبار داری کالا کار می کند. بررسی سفارشات و نظارت بر چرخه اجرای سفارش یکی از وظایف وی است. هماهنگ کننده لجستیک مسئول اطمینان حاصل از این است که مواد، انبار، بسته ها یا محصولات از طریق ارسال به طور سالم و ایمن به مقصد می رسد. بر اساس سایت payscale.com، حداقل میانگین حقوق و درآمد هماهنگ کننده لجستیک 44143 دلار در سال است.


مدیر توسعه ی کسب و کار بین الملل


مدیران توسعه کسب و کار بین الملل ، انواع بازارهای بین المللی را صرف نظر از محصول و یا خدمات ارائه شده ایجاد می کنند و مشتریان را حفظ می کنند. افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند، به دانش مالی، تحلیل ریسک، استراتژی های ورود به بازار، قوانین و مقررات نیاز دارند و باید در هنگام ارائه خدمات به مشتریان، ارائه راهبردهای ورود به بازار و ارزیابی توانایی سازمان برای پاسخگویی به نیازهای یک مشتری، بتوانند در سطح بالایی عملکرد داشته باشند.


پژوهشگر تجارت بین الملل


پژوهشگر تجارت بین الملل درباره ی بازار تحقیق انجام می دهد و در مورد راهبردهای ورود به بازار و فرصت های توسعه کسب و کار مشاوره می کند. آنها باید روندهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در هر دو عرصه بین المللی و داخلی نظارت کنند و پیشنهادات و خط مشی هایی را ارائه دهند که بازتاب دهنده ی این روند ها باشند. درآمد این موقعیت شغلی بین 70000 دلار تا 135000 دلار در ایالات متحده آمریکا است. محقق تجارت بین الملل نیز باید قادر به شناسایی موانع تجارت در بازار هدف (تعرفه یا غیر تعرفه) و موانع داخلی مانند محدودیت های صادراتی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.